Summa sidvisningar

tisdag 14 juni 2016

Förbereder mig för att berätta....

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare ❤

Ligger på sängen och snurrar runt på nätet. Har åter igen ny fakta och ny kunskap att söka. Har under morgonen städat boxen där Anton stackaren hade gjort ner efter ett nytt foderbyte.

Jag har meckat tvättmaskin som inte ville varken tömma eller centrifugera. Hade sjö på hela golvet efter ha fått tömma manuellt 2 ggr. Efter mycket möda antar jag att det är pumpen som strular. Den hade hängt sig så jag petade den till rätta...där efter så funkade centrifugeringen i alla fall 😊.

Jag har nu med det nya fodret vägt upp dygnspåsar till Anton så jag vet exakt vad han ska ha och hur många dagar det räcker.

Jag har sett till att Johanna rastade Alice och att hon fått äta under tiden samt städat valplådan...tvättat 2 maskiner varav en matta som Anton gjort ner.

Johanna ska idag stöda nere och har de andra hundarna där de väljer att vara men med extra koll på Anton. Han mår förövrigt bättre idag men jag berättar mer senare.

Jag har vägt alla valpar igen och alla går upp fint i vikt och bör sig åt som de ska. Alla har gått över sin födelsevikt och mer därtill. Jag har tänkt att bara stödmata 1 istället för 2 mål idag för att se om det räcker. Alice har kommit igång med sin produktion ordentligt och jag har nog fasiken alla sorter kadunder foder man kan tänka sig snart åt de som behöver.
Jag har 2 allergifoder. ..ett med mängder med omega 3 och allt vad det är. Jag har babyblötmat, babytorrfoder, juniorfoder, energifoder, premiumfoder, blandat helger,  blöttmat i helfoder en hel karta ägg vilket alltid finns, babyersättning för stöd som jag skrev längre upp, hälsokost tillägg och gud vet vad mer! Jag står banne mig inte tom Jan jag säga 😊.
Vad det kostat? Det skiter vi i att ta upp...det är ändå oviktigt. Vi har så vi klarar oss och lite att välja på.

Nu innan jag berättar om Anton och koncentrerar mig på det så måste jag ha något att äta så jag återkommer...

Puss ❤ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar