Summa sidvisningar

torsdag 23 juni 2016

Sjukt trött. ..

God natt alla nära kära vänner och bloggläsare ❤

Har nu lagt mig i sängen och tänkte sova. Är sjukt trött just nu och hela dagen har varit upp och ner efter att jag gick upp 03.30. Har haft ett helsike att få Alice att lägga sig med de små då hon bara reser sig i ett. Att ge di i lådan är inte längre att tänka på det är bara för varmt för henne.
De små vill heller inte äta ersättning då de spottar och fräser ....grinar illa och vill kräkas.
Det värsta är att man blir maktlös att hjälpa till....

Nu har jag åter hittat en lösning för stunden. Det verkar som om min tjej tycker det är besvärligt när de kommer många och sliter drar och trängs så jag får dela upp den 3-4 omgångar.

Nu har de åtminstone fått allihopa och var 4:e timma då de piper och säger till. De börjar nu få ögon och är vakna längre stunder i samband med måltiderna.

Det blev inte som jag tänkt när jag började detta inlägg då de vaknade och har nu åter igen fått mat.

Anton har idag även tvättat öronen och fått kortison...bara fredag, söndag kvar nu 😊.
Skulle avmaska de små tänkte jag då det är bra om det görs så nära de andra som är möjligt men dosen var från 1 kg så jag väntar lite till.

Hade C och M här en sväng under kvällen för att kika på Alice. Skickade med info om verksamheten för ev samarbete
Har även börjat tänka mer inför framtiden på olika lösningar för hundarnas och familjens behov och kontaktade därefter en vän i frågan om ev möjlighet beroende på mitt beslut.

Det plockades lite inne...men mest valt med di...så trött är jag...

Puss ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar