Summa sidvisningar

söndag 19 juni 2016

Ett konkret provsvar.....

Forsättning från föregående inlägg...

God eftermiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu är det time att mata bebisarna igen så jag passar på att skriva medans jag sitter hos Alice föra att se så att alla får tillgång till tappkranen.

Andra gänget är nu snart klara sedan får min tjeja fritt en stund igen.

Jag fortsätter under tiden att berätta vidare.
Jag nämnde att Anton var tillbaka på ruta 1, han var åter igen lös i magen som en månraket.
Jag hade nu mer eller mindre bestämt mig oavsett vad jag får för ordinationer att ta saken i egna händer.
I samband med detta så ringer telefonen och det är Norsholm. Man hade nu fått svar på avföringsprovet. Det gick fort. Provet visade att Anton var FULL av spolmask! Sådant brukar inte vuxna hundar annars lida av men nu var det så.
Jag blev såå lättad att det inte är sant, nu tror jag att det mesta kommer att lösa sig. Att han är dålig i magen, tappar vikt, lever, njure och anemi kan hänga ihop med just detta. Jag tror lik förbaskat att han har varit stressad och att mycket berott på det man nu fanns det helt plötsligt något konkret och lätt att behandla!
Patrik fick åka förbi apoteket och bunkra axilur. Nu har Anton, Ebba och Winston behandlats, jag har plockat upp all bajs på hela gården och lagt i en säck som ska eldas upp, hundboxarna är sanerade och alla filtar, mattor, skålar är rena. Alla tillfällen som någon vistats på tomten så är det under uppsikt så att ingen bajsar och det ligger kvar. Jag plockar med en gång. Idag är för första gången någonsin spår efter mask i avföringen. Som jag tidigare har studerat denna avföring men aldrig sett något. Idag var tredje behandlings dagen och Anton har idag haft normal plockbar avföring! Idag fanns döda maskar som man för första gången kunnat se. Gud vad jag är glad för detta svar även om det är trist med mask såklart men en enkel sak att åtgärda. Nu kommer frågan ...och när och var har han fått, haft det? Hur länge och varifrån? Men vet ni, jag skiter i det, det viktiga är att det försvinner.

Tänk vad pengar försäkringsbolaget och jag kunnat spara om detta gjorts tidigare, om det nu visar sig vara det som varit fel...

Tack GODE GUD för detta svar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar