Summa sidvisningar

fredag 3 juni 2016

Får inte bli sjuk nu!

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare ❤

Vilken dag!
Jag kan lugnt säga att det inte varit min bästa. Hela dagen har jag varit orkeslös och haft mycket ondare i ryggen än på länge tyvärr. Jag lyckades göra klart i uterummet med hund bäddar som skulle skuras. ..en hög med grejer att sortera och en hylla med prylar att damma.
Sedan blev jag och hundarna liggandes i omgångar. Alice har haft det jobbigt i värmen och Anton har gnölat och skakat galler för att få gå in och lägga sig i sin svala box...Ebba var inte sen att följa efter.
Jag somnade aldrig under dagen men strax innan Patrik kom hem hade jag deckar totalt...har endast minne av att jag lade mig ner med Alice nedanför soffan på golvet.
Igår klippte jag nästan klart mina naglar som är tvunget att tas bort. Tog den sista tummen idag....när det gäller mina naglar är jag otroligt lat. De växer som ogräs och det tar super lång tid att klippa av och fila...därav blir de alltid väldigt långa men nu äntligen är de väck 😉.
Efter jag vaknade på kvällen så gjorde Patrik stackarn mat då jag legat som ett kolli...men jag blev varse varför.
Jag börjar känna bränna i bröstet och hostar...kroppen värker åt alla håll så jag knappt kommer upp. Förmodligen är det någon bacill men va fan INTE NU!!!
Under senare delen efter kaffe och en massage i sitsen så mådde jag bättre igen. Behövde nog den stunden jag fick sova...vaknade då helt genomsvettig. ..
Under kvällen har jag gjort iordning på sovrummet inför nedkomsten med alla grejer jag kan behöva...det hänger nu badlakan och små trasor till valpar och tjejen. Jag satte upp en grind så inte Alice ger sig ner i trappen och så man kan få lite frisk luft genom vädring innan nedkomst. Därefter skall rummet hålla 24 grader konstant utan drag.
Det blev lite tvättat och så la jag i nyvädrade/tvättade madrasser i sängen så ryggarna åter igen mår bra efter en natts sömn.
En Bia bädd är även på väg upp till lådan så att Alice får ligga ännu mjukare med sin tyngd.
Nu är allt klart där uppe och det är bara invänta kommande tid. Några grindar till ska fram och även kollegieblock för anteckningar om nu sista veckan hur Alice mår och tempas.  Idag har hon kräkts 3 gånger stackaren. Jag klippte även hennes klor ikväll. ...tvättade Antons öron samt ena örat på Winston igen.
Jag och Johanna gick igenom veckans schema vilket är studentveckan så det innebar att hon knappt kommer vara hemma alls och varannan dag skall hon besöka nattklubben Puls. Hon måste dock se till att hon ordnat med skjuts hem och eller någon vän där föräldrarna väntar en extra gäst och absolut inte gå ensam på stan på natten. Det är mina krav! Hon tycker jag är skitjobbig men jag skulle aldrig förlåta mig själv om något hände henne...jag kan tyvärr inte hämta henne i stan denna vecka pga Alice.

För en liten stund sedan var Alice och jag ute på nattiskissen så nu är det dax att knoppa. ..säger godnatt för denna gång...på återseende.

Puss ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar