Summa sidvisningar

onsdag 1 juni 2016

Idag är ingen vanlig dag....det må gudarna veta

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu i uterummet med en kopp kaffe efter morgonduschen och förberedelser inför dagen. Idag är inte vilken dag som helst...och inte igår heller och inget kunde vara mer lägligt just nu.

Som många nu redan vet så har jag otroligt mycket i görningen för tillfället, ja så även min make förstås men han har inte fått tillfälle att göra mer än i tankarna. Det är jag som fixar, trixar, vänder och vrider på allt i tillvaron och skapar för framtiden som sedan skall vara hållbart och att allt skall lyckas gå igenom.

Som ni som följer mig vet så har jag gjort en budjetkalkyl ner till banken för en förfrågan om lån för att kunna bygga upp en verksamhet vilket har varit på tapeten ett tag.

Det har varit så mååånga mååånga gånger att när jag säger något oavsett vad så börjar snacket! Det hymlas, tisslas, tasslas och spydiga kommentarer och baktalande infinner sig....varför?
Förmodligen för att man inte tror mig eller är rädd att jag ska lyckas då avundsjukan blir för stor?
Det har inte spelat någon roll vad det har handlat om men när jag yttrar planer för framtiden så menar jag allvar....frågan är då varför har folk problem att fatta? Varför finns det människor som bara måste kasta ur sig skit...spy galla över mina tankar osv?
Det enda jag kan komma på är ren och skär avund av det driv och den kapacitet jag besitter om jag verkligen vill...
Det skrämmer många, den kategorin av människor som inte vill väl utan har problem att se andra ta sig framåt i livet. Det är så sorgligt så det tårdrypande. 

Jag har lärt mig hantera sådan på ett vis att det inte berör mig mer än att jag skakar på huvudet, tycker det är sjukt och som grädde på moset sjunker personen i mina ögon som kastar ur sig saker utan belägg...enkelt.

Jag kan tänka mig att det även nu surras en hel del angående mina starta eget tankar...hur jag ska lyckas och gud vet allt som säkert har yttrats och säkert också gör.

Men en sak är säker ju fler bittra människor, ju fler elaka kommentarer och försök till att skada ju mer målinriktad blir jag om det nu är möjligt.
Man kan titta till det hus vi bor i, hur vi lyckats på de 6 år vi bott här, vi kan även titta på livet med hund, hur ser det ut? Jag har inte direkt dåliga rykten kan jag påstå. De dåliga rykten som finns är skapade av människor i ren bitterhet...en varsågod i så fall....fortsätt, men ett faktum är att det slår tillbaka...
En dag, kanske när man minst anar så ger ödet sig i kast med upprättelse....man kanske bör ha det i åtanken...

Nu till ren fakta...
I våras, ganska tidigt så ifrågasatte jag om en mark jag hade intresse av var till salu. Det var den inte men man skulle fundera. Jag har varit öppen med alla kort på bordet om vad jag vill och varför.

Man kunde tänka sig sälja...men till vilket pris?
En mäklare togs dit och värderade marken. Priset sattes. Jag jobbade under tiden på för fulla muggar att ta mig framåt i tanken och med lösningar som var hållbara för att kunna gå vidare med.

Jag hörde mig för med min affärsidé på banken och efter många tankar och ändringar jag kom på under resans gång som var till min fördel så fick jag ett förhandsbesked om att det såg ut att kunna gå igenom...jag tog ut glädjen lite i förskott...

Jäklar vad klockan blev mycket! Måste åka till nästa instans för nästa uppdrag och jobba vidare....återkommer så fort jag hinner men lovar att berätta klart ;)

Bjuder som plåster på såren på ett morgonfoto på min tjockistjej <3<3<3<3

Puss <3  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar