Summa sidvisningar

måndag 17 augusti 2015

Dagens förberedelser för morgondagen. ..


Fredagens aktiviteter med min lilla brud var inte så jobbiga för mig men för Alice. Vi åkte till min väninna Ullis för en fika. Vi har nu varit iväg så pass mycket på promenader och tillställningar så denna fick hon följa med och vara sällskap. 

Vi pratade om lite alla möjliga saker och även idag utsattes tjejen för nya ting såsom tomten på bilden och ett paraply. Hon får alltså hela tiden nya situationer att bearbeta.....och resultatet är kanon. Det händer verkligen mycket i hunden. Jag önskar dock att jag gjort detta redan som valp med henne för då hade jag inte behövt nu men det är aldrig försent att hjälpa en hund. De lever i nuet. 

Mycket var på tapeten för mig denna dag för jag var ganska nervös och hade lite ångest över den kommande dagen...var hon verkligen redo? Var jag redo? Hade jag tränat henne tillräckligt för att klara en utställning både fysiskt och mentalt? Det återstår att se...



Alice snackar med tomten som spelar en liten trudilutt...


När jag kikade på min bur så tyckte jag att jag var tvungen att snygga till den samt smörja upp den lite. Imorgon ville jag ju att allt skulle vara fint och fräscht då det var utställnings premiär för mig och Alice.


När kvällen var kommen och jag var redo så var buren och matskål ommålade i koppar färg, bilen städad, besök av fina vänner avklarat, bilen packad med tält, bur, leksaker, godis, koppel, papper, filtar, stolar, ....ja allt som skulle kunna behövas imorgon förutom matsäcken som Patrik påtog sig när jag frågade. 

Nu kunde jag inte göra mer än att fortsätta putsa på Alice päls för nu var det nära.....:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar