Summa sidvisningar

torsdag 27 augusti 2015

Vad sa läkaren?

Jag åkte ner som jag skulle på den tiden jag var kallad till, betalade 100 kronor i receptionen då jag nu var uppe i högkostnadskort igen så 50 kr drogs av denna gång.

Jag fick komma in direkt vilket inte hör till vanligheten. Det var en äldre lite klämcheck man som tog mig i handen och hälsade men jag har redan glömt namnet, har haft så jävla många läkare nu så jag har inte något intresse att lägga någon på minnet då hela högen verkar vara en hel hög idioter som försöker leka duktigare än vad det är, jag blir så jävla förbannad ge fan i mig eller hjälp mig för helvete!!!!
Jag tänker leva mitt liv till fullo i allt jag bara mäktar så om de inte tänker hjälpa mig att få i ordning på min hälsa så lämna mig ifred! Skriv ut mina tabletter som jag måste ha och dra åt helvete!

Vad hände som gjorde mig upprörd då?

Jo jag kommer in och blir visad ner i en stol. Vi pratar lite om hur jag mår, och jag mår ganska bra men har nu åter fått mer smärta på sista tiden, kanske de 3 sista veckorna och varför vet jag inte men det spelar ingen roll. Eftersom detta säkert är den 15-18 läkaren nu så frågar han samma frågor som alla andra och jag har såklart tappat intresset för att dra min livssituation igen så var läkare vet nog mindre och mindre men det spelar heller ingen roll för nästa gång har jag åter en ny läkare!

Jag blir visad britsen för en undersökning. Där lyfter l'karen mina ben och vrider och drar och släpper sedan ner dem fort vilket gör ont som fan vilket jag talar om. Jag får till svar att det ska göra lite ont och det får man ta....
hmmm..ok att det gör ont kan jag ta men det svaret jag fick på det viset ar diskutabelt kanske?. Jag hade ju ondare i kroppen när jag sedan gick därifrån än när jag kom dit och det brukar alltid bli bättre längre fram på dagen och inte tvärtom!

Vi sätter oss igen och jag tar upp mina mediciner först...och han ska skriva recept så jag har ett tag.
Jag får 2 uttag! wow..för det är ju inte slut snart eller???

Jag frågar om mina svar på hudförändringarna har kommit för jag har inte hört ett dugg. Skulle vara skönt att få lägga det bakom sig känner jag.
Jag får till svar att det finns ingen som vill vara patolog efter styckmordet utan vill jobba med levande människor så det finns ingen personal. Hallåååå!!! förhelvete vad är det här????
Jag vill väl för fan veta om jag har cancer eller ej!!!

Jag ifrågasätter sedan hur det har gått med min remiss till ortopeden. Han kikar i datorn och svarar ...
-Vad vill du att de ska göra?
Finns ingen anledning att du får en remiss du har ju redan röntgen och den påvisar inte att du kommer få en operation.
Hallåååå igen! Vad fan är det här? Det är inte jag som föreslagit en remiss till varken smärtkliniken eller ortopeden! Jag är fan inte utbildad och kan sådant...

Ärligt talat fattar jag ingenting så jag frågar...
Så du menar att om jag inte själv kan träna mig bättre och starkare så kommer jag att få knapra dessa piller tills jag dör och leva med resten?
Han svarar...
Ja så är det för du får ingen operation och så är du ju överviktig också...

Ja, vad ska man säga...
Vad fan skulle jag dit och göra? Summan var 2 uttag mediciner och 100 kr fattigare samt vetskapen om att alla skiter i hur jag har det och att jag får leva så här. Om jag kollade upp via rehab så kanske jag kunde få bidrag för att få vattenträna på Vrinnevi eller badhuset!
Jag får inte veta om proverna visar cancer eller ej på grund av personalbrist, medicinerna räcker 1 månad och jag får inte veta ett skit hur det är med min kropp mer än vad jag vet utan ska acceptera att jag ska äta svårt smärtstillande mediciner tills jag dör och så kan jag gå hem och banta....


Jag hade det ju bra nu när jag var inne i systemet och skulle börja arbetsträna....
Han frågade hur min kondition var och om jag rörde mig något så det är väl bäst att sy igen käften enligt honom ...
Visst har jag övervikt men jag mådde inte dåligt alls innan läkaren sa det på det här sättet. Så jävla dant som jag kämpar varje jävla dag för att vara människa!

Vilka jävla idioter! Jag är så trött på det och så frågar folk mig varför jag inte vill till läkaren!

Ber om ursäkt för alla svordomar men jag är riktigt förbannad och då kom det bara....

Hur det än är så önskar jag er en underbar dag och jag ska packa vidare ...puss <3


Tydligen kommer alltid vår låda se ut så här för all framtid,  men här saknas en del här just nu. Höger sida är Patriks och vänster är min. Allt här är bara receptbelagda mediciner....de andra är i en annan medicinlåda så inte någon annan råkar ta fel som typ Johanna...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar