Summa sidvisningar

torsdag 27 augusti 2015

Späckad onsdag...

God morgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Idag är ingen trevlig morgon smärtan gör sig mer påmind för var dag och jag vet inte riktigt varför. Visst har jag varit ganska aktiv och kanske tagit i någon gång men inte så att jag borde känna så här. Jag tyckte nog att det blev lite sämre med ryggen i måndags då jag var inne i Norrköping och gick omkring på betonggolven inne på Maxihuset...det kändes, men annars har jag inte gjort något.
Såret på min vrist har nu en rejäl skorpa och kliar som satan varenda natt. Jag brukar vakna klockan 04.00 varje morgon för att bli tvungen att gå upp en stund för att sedan återgå att åter igen krypa ner i sängen.

Igår hade jag en fullspäckad dag. Gick upp tidigt för att vara på möte på Fiahemmet klockan 8.15. Innan det skulle jag hinna skjutsa Johanna till skolan vilket jag gjorde. Trafiken i stan var fruktansvärd så även om min planering var ok så kom jag inte i tid i alla fall, dock hade jag tur att inte heller min handledare gjorde det utan hon dök upp direkt efter mig.

Vi gick in på Fiahemmet tillsammans och träffade den ansvarige för att åter prata vidare om kommande tid. Alla uppgifter som behövde skrivas ner skrevs och även så gjordes ett schema (där jag naturligtvis lyckades dubbelboka mig) men får göra en liten ändring på den dagen.
Vi hade ett trevligt samtal och jag känner mig mer än välkommen så jag klagar inte alls :).

När jag var klar så kontaktade jag Anna som jag lovat att jag skulle träffa idag vilken  jag inte har träffat nu på 3 månader då vi varit upptagna på olika vis och sommaren har sprungit iväg. Men så kan det vara såklart men vänskapen är naturligtvis densamma som alltid även om man har uppehåll och tillfälle inte erbjuds.

Jag blev denna gång bjuden på frukost på Wayne´s coffe eller hur det nu hette (jag som är så himla bekant med fiken på stan ;))
Hon berättade att jag bjudit förra gången och att det nu var hennes tur och gissa vem som blev överraskad  och glad då jag helt glömt att jag bjudit ,hahaha
Vi hade en trevlig pratstund och det kändes lite trist att bara fara hem när hon skulle in på stan i klädärende så jag erbjöd mitt sällskap en stund till. Nu kan jag ju inte åter igen säga hur vi kommer kunna träffas då jag har idiotfullt igen.

När jag var klar på stan så åkte jag hem igen får att återgå till vårt projekt igen. Så vad blev det då?
Först när jag kom hem så pratade jag och gubben en stund då vi kom hem typ samtidigt. Det blev en kaffe och jag berättade om den bokningen som jag inte fick klart imorse men nu var klar med.
Jag följde sedan med ner till cementgjuteriet för att hämta hem armeringsmattor vilka först var tvungen att klyvas för att kunna tas på kärran hem.
Johanna var på väg hem så hon fick möta upp oss på ica dit vi skulle direkt efteråt för att panta 2 säckar flaskor för att få lite mer plats i skåpbilen vilket kommer att behöves i närmaste tid...

Var även förbi på Willys och tog med 5 banankartoner så jag kunde packa lite till ur vardagsrummet.

Hundarna fick idag vara på hundgården medans jag var i stan och åter en gång till när vi åkte ner och gjorde de sista ärendena.

Under kvällen så packade jag och städade av och sorterade allt vilket tar tid som vanligt men det går framåt. Vår skinnsoffa kommer att hämtas idag så jag hann inte ens få ut den på facebook utan den var väldigt eftertraktad. Jag kommer att sakna den alldeles men  kommer inte ha plats gör den så det är bara bita i det sura äpplet direkt.

Kvällen blev inte så sen, utan jag gick upp till gubben som lagt sig före mig vilket är vanligt för att umgås lite innan man åter stupar.
Och visst var det trevligt .....och välbehövligt som alltid ;)

Orkade inte skriva när det var dax därför kom det nu istället.

Nu måste jag avsluta för att göra mig klar för ett läkarbesök om 40 min...puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar