Summa sidvisningar

torsdag 20 augusti 2015

Nu firar vi Alice placering efter hårt arbete...Lördag kväll

Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu har jag åter en liten stund över efter kvällens utflykt så jag ska nu gå vidare och berätta om hur utställningsdagen fortlöpte efter att tävlingen var över för oss och vi åkt hem.

Jag hade dagen innan utställningen frågat om Gill och familjen ville göra oss sällskap till kvällen för middag och kanske någon drink eller så. Min kära make hade frågat om han fick skämma bort mig denna dag och det tackade jag gladeligen ja till såklart.

Han skulle både vara kock och bartender var tanken så bättre kunde det nog inte bli. När jag bad Gill göra oss sällskap så hoppades jag naturligtvis att vi skulle kunna fira ett bra resultat men det visste man ju inte utan annars fick man väl fira att jag åtminstone fått lära mig något nytt och att vi avslutade kvällen trevligt och med visad tacksamhet.

Nu blev ju fallet att det blev att gladeligen fira Alice framsteg och hennes pris som hon fick. Jag var så sprudlande glad att jag inte visste riktigt hur jag skulle visa detta utan var nog till synes inte så värst glad men det var verkligen fel i så fall. jag hade nog inte riktigt förstått hur bra det gick, fattade inte att det är vad jag själv har lyckats åstadkommit...detta var nu ett kvitto på en del av både avle och arbete med Alice....
Det var så mycket mer än att bara en utställd hund! Det var flera års arbete och även nu månader av intensiv träning...

Gill gjorde mig sällskap under kvällen och även hon skämdes bort av gubben. Han var en riktigt trevlig värd och bjöd enormt på sig själv och jag är såå tacksam och det var enormt trevligt och mysigt. Jag kände mig verkligen speciell och värd något annat än vad jag brukar känna....något jag inte känt på väldigt lång tid. Det är obeskrivligt att förklara så jag gör inte ens ett försök utan lämnar det och går vidare. Tyvärr fick Gill komma själv då inte sambon kunde utan han jobbade den kvällen.  Det var så roligt att se Gill stolt över sin prestation och resultatet idag och även jag växte med henne vilket var kanontrevligt. 
Detta är en ny bekantskap för oss båda och det känns väldigt bra, jag tror att vi verkligen kan hjälpa varandra med en hel del. Min tanke är definitivt att kunna betala tillbaka med samma typ av betydelse som hon gav mig. Även jag vill att hon ska känna att jag kan göra något för henne och inte tro att jag endast är trevlig och skapat denna kontakt på det här viset för att utnyttja hennes kunskaper som jag har behov av utan att det är något helt annat....förhoppningsvis en riktigt betydelsefull vänskap med raka åsikter och svar på tal. 
Denna nya vän är lite av en tornado... hon dök upp snabbt och försvann lika snabbt men satte sina spår.
Ännu en gång dök hon upp men av en slump, bjöd på sig själv och erbjöd sin hjälp till en människa som hon inte vet vem det är .... det väckte ytterligare mitt intresse. Vänner som faktiskt bara ställer upp utan några krav på att "HA" något i gengäld är sällsynta för mig...

Jag visste ärligt inte riktigt vad jag skulle tro eller förvänta mig, jag är en ganska misstänksam människa och har svårt att lita på folk, inte värt det  många gånger och absolut de man inte känner, men detta kändes ändå på något vis bra, det var samma glöd där....(på något oförklarligt sätt)

Ja ja nog om det men jag gillar denna tjej i alla fall....hon är ingen människa som går och tassar på tofflor utan vill hon veta något så frågar hon....enkelt tycker jag. Jag är väl också en extremt ohemlig människa dessutom så det man inte vet om mig är heller.

Vi startade kvällen med att Patrik åkte och handlade och även hämtade Gill nere i Söderköping...då hon nu fått barnvakt så hon kunde  göra oss sällskap, Vi startade med en varsin öl då hon anlände...och fortsatte med en drink som Patrik kom med och serverade..                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       


Här är första drinken...gott! :)

Vi fortsatte att prata om allt mellan himmel och gjord, men till slut var även denna drink slut så då beställde jag en liten bajsare och Gill en drink men naturligtvis tog vi en varsin av vardera ;)



Här är min lilla bajsare, vit Dooley´s....


Skål då! :) 

Fortsättning följer.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar