Summa sidvisningar

måndag 31 augusti 2015

Börjar vänja sig....

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Gårdagen var inte lika rörig på morgonen då hundarna visste hur det funkade sedan  dagen innan, så allt var mycket lugnare denna gång.

Patrik startade med det han slutade med igår och jag som vanligt svalde min frukost ur dosetten och satte mig efter hundarna fått mat för att skriva en del. Vi hade båda en del som under dagen skulle göras, så ingen latsida här inte. Johannas skulle ha åkt för att jobba men var sjuk så hon fick stanna hemma. Henne såg man sedan inte röken av alls utan hon sov hela dagen.

Denna dag sammanfattar jag lite snabbt så jag inte hinner somna ifrån igen. Jag mår inte sådär värst då halsen har spökat och huvudet varit väldigt tungt så jag kortar ner en aning...

Jag beskriver gårdagen men bilder och text till...



Så här såg dagen ut när Patrik började efter gårdagens avslut...


Han sätter upp reglar för att låsa väggen där stockarna skulle kapas av. Här är en av reglarna på plats och det kom sedan en till på andra sidan. Ett lagom hål så hela avantens bredd kommer in...


Jag förberedde för att klippa min lilla Winston vilket tar enormt lång tid för mig men det måste göras, så det är bara att ta tjuren vid hornen och slå slag i saken..


En lite lyxigare lunch serverades idag eftersom det fanns både kräftor och västerbottenpaj kvar sedan kalaset igår kväll.. Johanna gjorde oss inte sällskap eftersom hon låg och sov fortfarande och hade varit och kräkts tidigare så hon fick fortsätta att sova.



Nu kapas väggens första sida...


Andra sidan....


Stockar plockas bort...


Sista delen av väggen åker ut...


Här har vi två nyfikna damer som säkert undra vad matte och husse håller på med ,,, ;)


Men inget stoppar dem från att leka ändå...


Winston har nu hamnat på frisörbordet...


Inte lider han värst av att bli klippt.... <3<3<3<3


En och annan hårtofs blev det, men han är långt ifrån klar ännu. Har endast använt maskinen än och har längden på pälsen och tassarna kvar vilket jag inte klarar av att ta hand om idag. Ska försöka att borsta klart honom så han är redo imorgon och pälsen uttunnad.


Jag sätter mig ner i hundkorgen med gubben för borstning och han lider inte värst av det heller...


Jag vänder på steken och ingen reaktion där heller utan han sussar gott...


Utanför ser det nu ut på det här viset...


och inne så här...


Patrik har nu kört in avanten och har påbörjat att gräva ur allt som ska bort...


ser helt klart lite speciellt ut när maskinen är i vardagsrummet...


Jag gör idag en soppa på kräftspadet och tillsätter grädde, bacon, dill och purjolök samt serverar mjukt och hårt bröd till det. Riktigt gott faktiskt.


serverar i soppskålarna idag...


När lilla gubben är färdigborstad får han semester för dagen och självklart lite snask för att han varit duktig. Vi leker lite och han är sååå glad och vi ska inte prata om hur lycklig han blir när man talar om hur snygg han är ;)


Hmmm....lite jobb är det nog kvar i alla fall..


ungefär såhär lämnas det för kvällen...

Patrik har varit jätte duktig och arbetat helt själv med bygget medans jag har fått Winston relativt på god väg till reko. Efter detta så tog jag hand om maten och även disken och sedan gick gubben och jag och kröp ner i bubbelpoolen. Vi satt där en god stund men det var inte hundra varmt så jag gav upp när det var runt 35 grader....alldeles för kallt. 

Efter att vi gick upp så nattade jag hundarna och vi gick en våning upp. Patrik satte sig i ysruet och tittade å Beck men jag hade lyckats att peta någonstans så att 4:an och 6;an var helt borta. Det fanns inte ens en kanal.
Kan också säga att jag fick höra det...
Jag lade mig i sovrummet och pillade lite med kanalerna och inställningar,                                           Det slutade sedan med att jag fixade till tv:n innan filmen började igen och jag kan lugnt säga att inte det sprids lika enkelt...

Hoppas ni haft en bra dag <3, min har varit bra idag ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar