Summa sidvisningar

tisdag 25 augusti 2015

Nu ska vi göra det igen....planering i full gång!!!

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu är man tillbaka i de gamla gängorna i huvudet igen. Beslutsamheten är total som så många gånger förr....
Fredrik och jag jobbar sida vid sida med Alice och där tar det inte stopp...för nu är det dax igen. Våra kroppar är helt fenito på oss båda men det stoppar inte då tankeverksamheten är redo...

Det har varit en kämpig tid och det har blåst åt alla håll man kan tänka sig....i både kropp, själ, hälsa och äktenskap. Jag kan nu åter glädja med att vi är tillbaka och förhoppningsvis redo för en ny match. Vi gör som vi brukar, går till botten med problemen och samlar ihop bitarna och tar nya tag.

Vi har kämpat hårt tillsammans för där vi är idag och jag ska ärligt säga att det var nära att falla över kanten men även denna gång fann varandra igen. Visst är livet knepigt?

Igår startade vi att göra slag i saken, vi bestämde oss...nu kör vi igen!
Som alla vet som känner mig eller oss så vet ni att vi har grejat och byggt en hel del på min gamla farmors hus och att det finns delar kvar...

Igår så tog vi oss i kragen och fattade beslutet att nu tar vi tag i det...vi river vardagsrummet! Sagt och gjort, vi gick ut och började mäta på det såkallade burspråket som vi inte har varit överens om på flera år. Nu är det i tanken utmätt och jag har talat om hur det ska se ut. Så ser nu ritningen ut! Den finns i mitt huvud som jag nu delgett till gubben. Vi brukar kunna ha vilda diskussioner över en hel del men igår kväll ute i mörkret utanför fönstret gick det ganska lugnt till väga. 

Jag fick sedan order om att göra en ritning på papper hur det ska se ut efter att han nu fått fram måtten ...så det är vad jag har att göra ikväll efter att jag kommit hem. Jag ska snart åka in till Norrköping för att umgås med Fredrik och Atlas, det blir stadsträning, hundrastgården och även möte med katt igen. 
När jag åker hem får jag se om jag gör ritningen direkt eller ej, diskbänken seglar åter igen och jag måste handla, lilla Winston måste klippas och så har jag lovat att ta Freja som vanligt vilket ligger efter och nu även en av Gills hundar som behöver hjälp med pälsen.

Igår var jag inne i stan och köpte en rolig aktiveringsgrej som jag sett en vän hade på rottweilers entusiasterna så jag visade Alice första steget igår...att trycka på knappen. Snacka om att hon fattade galoppen och tyckte det var kul. Vi stoppade med det för dagen men lag lärde även Ebba detsamma men med en annan melodi. Hon snappade upp samma sak och lärde sig även hon snabbt.

Jag levererade igår foder till Fredrik så att han har för ett tag framöver så jag inte behöver tänka på det. 
Det kommer nu att vara en tid då jag och gubben är extremt upptagna...under en månad så ska nu Alice sammanföras med Fredrik, hundgruppen ska igång, buggkursen startar, jag börjar arbetsträna, kontoret ska fixas för 2 månader, vardagsrummet ska rivas och ett nytt med ett stort burspråk skall byggas upp, veden skall bli klar inför vintern och så allt annat som dyker upp som det alltid gör...ja och så planeras en "liten resa" i vinter igen ;)...

Hur detta skall gå återstår att se, men vi ska ha fest för Johanna om en månad och då är det deadline för insidan..utsidan kommer att tas efteråt. 
Det som ska göras är allt från att riva, gräva ut grunden, isolera, värmeslingor, gjuta och så hela vägen till klart..

Vi bestämde oss igår, idag har gubben sett över så vi får tag i L block vilket finns hemma på cementgjuteriet, ritningen ska ju bli klar idag som jag lovat (ingen press här inte).
Jag ska börja packa för i helgen försvinner vardagsrummet och det bommas igen för en tid framöver...

Vi har gjort galna saker förut och hoppas kunna göra det igen så ni är välkomna att följa med :)

Puss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar