Summa sidvisningar

lördag 29 augusti 2015

Vilken cirkus!!!

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Herre min ge!, vilken morgon! Vad har jag bäddat för, ja ni det kan man undra?!
Denna morgon är inte som de brukar kan jag lugnt påstå! Bevare mig väl :o...

Jag börjar väl med att tala om vad som hände igår eftersom att jag vet att det finns några där ute som undrar vad familjen taikon gör.

Sist ja skrev så skulle jag iväg till tandläkaren och hade bråttom som tusan då jag fick ett samtal av en god vän och jag glömde bort tiden ( som vanligt )..
Hade från gott om tid inte alls gott om det längre utan fick dra snaran kring halsen och elda på dököttet för att åka.

Det var lättare sagt än gjort kan jag tala om. Stressad som ett as så släpper jag ut hundarna som ska inta hundgården. Jag tar ett toabesök och snor åt mig tandborsten och borstar tänderna på vägen ut...
Väl ute så kommer brudarna som vanligt och kliver in på hundgården men pensionären Winston är borta!
Jag ropar och ropar men inte ett liv syns till. Till slut får jag leta efter honom, 2 varv runt huset och där går han och luktar i sin egna värld och drömmer sig bort!
Irriterad ropar jag igen och han hajar till och tittar upp. Jag beordrar honom att komma och sätta fart men bara för att jag har det tonfall jag har av stressen så rör han sig i ultrarapid åt mitt håll...jag nästan hoppar nu för att jag blir irriterad över situationen det är inte läge att snigla sig fram.

Väl på hundgården så stressar jag vidare, klockan är nu 09.49 och jag har tid 10.00.
Nu ska grinden på baksidan öppnas och den rackarn kärvar! åååååå!
Väl ute så älgar jag mot Morran som står på baksidan...knölar mig in i den lilla "gokarten" startar och upptäcker att den banne mig är tom på bränsle! Meeeen!

Ut igen tillbaka till nästa bil, det vill säga min buss som står inknölad på tomten bland såg, husvagn och prylar framkörd enda till hundgården. Det ligger saker som måste plockas bort bakom för att kunna backa ut...grrrr

Fram till nästa grin och öppnar dem för att kunna komma ut...hundarna kikar och undrar vad matte gör egentligen ...inte så konstigt kanske...haha

Jag plockar undan sakerna bakom bilen och backar ut, nu är jag äntligen på väg!

Nu når jag Söderköping och där nere kryllar det av bilar och folk, det är medeltida dagar och halva stan är avstängd! Bra där!

Fråga mig inte hur jag gjorde men jag kom 4 minuter försent och var inte uppropad så jag kunde pusta en liten stund.

Besöket gick bra, men denna gång får jag en återtid om 6 månader då jag berättade att jag slarvat med mellanrumstandborstarna i samband med denna skitsommar jag haft. Men jag kommer gärna tillbaka då. Frågade åter igen om man kan göra något åt mina framtänder som är så tråkigt missfärgade i emaljen och fick först som vanligt till svar att det inte går då det sitter inne i tänderna och inget jag kan varken rå för eller göra något åt. Någon tanke slog plötsligt min tandläkare och han skulle forska lite och återkomma. Det kändes som om han hade en lösning på det så jag hoppas nu på det :).

Nu var det dax att åka hem och snart få besök av Helen och Ellen...tur att jag under fick lite tid att dammsuga innan de dök upp annars hade nog en hel kull råttor mött dem vid dörren...

fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar