Summa sidvisningar

söndag 30 augusti 2015

Morgon kaos!

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu sitter jag åter i dunket från vardagsrummet med alla hundar på bara upp till 2 meters avstånd, och tänkte uppdatera gårdagen innan jag tar tag i en ny.

Morgonen igår var fylld med kaos då alla rutiner som finns i vårt liv var helt upp och ner.
för det första brukar alltid Winston sova ensam i vardagsrummet för att få vara ifred men nu har han en korg hos de andra 2 i groventrén. Han har sovit där en natt tidigare och det gick bra. Saken är den att när Alice blir rastlös och inte vill sova mer så brukar hon gå på Winston för sitt burdusa bus och han gillar inte det och då går cirkusen igång. Ebba blir irriterad och går i mellan, Alice går igång ännu mer och gör sina tappra försök att leka med Ebba på ett supervalpigt sätt men det går inte alltid hem.

Nu var det lugnt första natten och nu är då andra natten och alla rutiner är upp och ner.

Jag vaknade vid 7.30 ca och hade ett meddelande av en nyfunnen vän i chatten. Vi pratade en stund medans jag försökte samla mig för att ta mig ur sängen och ta mig upp på toaletten vilket kan vara ett helt företag vissa dagar och idag var en sådan.
Jag kände mig en aning stressad då jag chattade, skulle ta mig upp, toan, klä mig för att gå runt huset till hundarna, ta mig ner för trappen efter ha plockat med mig allt som jag ska ha under förmiddagen för att slippa gå en gång till då det är lite besvärligt. Allt detta fanns i huvudet då jag hörde att hundarna skällde i andra änden av huset och jag misstänkte att det var Alice som var orsaken då de andra sover som grisar jämt.

Jag gjorde ett försök att klä mig men det gick sådär ska jag väl säga. Jag kom inte ner till fötterna efterordning och smärtan var enorm. Det slutade med att jag fick ha en strumpa på mig för den andra klarade jag inte att få på mig just då (vilket förövrigt tog till runt 11.00 innan det funkade ;)...

När jag kommit runt huset så öppnade låste jag upp dörren till groventrén och gissa om 3 var sjukt glada!.
Jag släppte ut dem på en morgonkiss och de for som galningar, något som annars aldrig existerar. Jag gick in, tog mina mediciner och en kopp kaffe som vanligt. Satte ner rumpan i uterummet, medans hundarna var i gasen till tusen. Det tog nog sådär 10 minuter innan det var lugnt igen.

Såhär funkar inte mina mornar kan jag erkänna! Jag behöver ro så det är nu ett måste med nya rutiner snabbt som attan.
Rutiner som håller under tiden som vi bygger...tills allt återgår till vardagen igen.

Jag satte mig efter detta och började skriva om dagen innan så som jag gör just nu. Det tog en god stund och blev 3 inlägg innan jag var klar. (utdraget under hela dagen)

Ja ni gott folk såhär hade jag min morgon i kaoset.....

Fortsättning av dagen följer om en stund...puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar