Summa sidvisningar

tisdag 4 augusti 2015

Känner igen mig!

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Åter igen så har några dagar passerat och jag har inte skrivit. Sist kom det väl en hel del så kanske har ni sparat på inläggen ;)

Nu sitter jag i soffan med min älskade tjejer precis nedanför mig på golvet som vanligt. Patrik sover i andra änden inte heller helt främmande efter en arbetsdag.  Själv har jag nyss avslutat mitt 4;e avsnitt av "Mannen so talar med hundar"som jag har roat mig med under kvällen efter att jag inte orkade göra mer för dagen.

Vardagen börjar återgå till det ordinarie och det känns som om hela tillvaron åter faller på plats igen och jag själv har lyckats samla ihop skärvorna efter det nederlag som varit. Hela tillvaron hemma har varit bättre och atmosfären mycket lättsammare och heller inte massa surt och tjafs vilket får mitt humör att gå i topp. Hjälpsamheten har nu funnits inklusive den respekt som jag hoppades att kunna få känna om jag bara fick chansen att verkligen förklara varför jag har mått riktigt dåligt och vad som varit värst, och jag tror och ber för att jag nådde fram och att man nu kan hålla detta kvar i minnet och att det inte faller tillbaka till de gängor som varit i den närmaste tiden...

Jag tappade verkligen bort hela mig själv och jag tänker inte låta det ske igen, inte under några som helst omständigheter! jag har aldrig tidigare varit så olik mig själv så vilka nederlag som än tänker passera så kommer jag stänga av och bara överleva, med mig själv i behåll....resten kommer jag ärligt talat skita i, om jag ska kunna vara den jag är så har jag fått svart på vitt nu att det är vad jag i så fall måste göra för att inte förlora mig själv både fysiskt och psykiskt..

En del dagar till har nu passerat och jag håller på för fullt att kurera mig. Jag gjorde en deal med Johanna som har påtagit sig att storstäda hela huset (bortsett från några ställen) så att jag skulle få chansen till en del ro i sinnet utan att behöva känna pressen att behöva gno ihjäl mig i ett, så jag skule kunna få chansen att göra något annat som jag tycker är roligt och som har väntat länge på att bli gjort, sådant som jag har mått skit för att jag inte hinner ta tag i.
Så dessa dagar har varit fyllda med bara saker som jag har känt för....jag har verkligen behövt dessa dagar för att känna att jag inte har tappat stinget!

Vad har jag då gjort? Hur har jag kopplat av? Hur har jag kurerat hjärta och själ? Jo det ska jag nu tala om....

Jag har haft tid att aktivera mina babes, vilket jag har haft svårt med sista månaden på grund av Alices skada, men nu funkar det igen. Vi har promenerat, cyklat, tränat inför utställningen med att stå och följa, vi har lekt, tränat inkallning, apportering, sök och lite lydnad, så lite har nu blivit gjort även om vi mjukstartat igen. Jag har skött tjejans skada, tvättat och donat samt mer eller mindre vaktat henne när hon varit utan tratten så inte något händer med såret igen.

Jag har även haft en trevligare tillvaro helt och fullt hemma, blivit lite uppassad dessutom vilket varit riktigt mysigt. Att bli lite bortskämd är riktigt skönt ibland och nu har det nog varit i helt rätt tid.
En dag blev jag serverad en god middag, en annan en god kaffedrink på balkongen, en annan dag kom gubben hem med fina handgjorda örhängen till mig och Johanna då han hade varit på hantverksmässa med svärmor.
Svärmor följde med hem och blev bjuden på middag den dagen vilket var riktigt trevligt.

Helgen har bjudit på fest hos kära vänner och det var både riktigt trevligt och välbehövligt. Hela ligan där var väl ganska tankade inklusive vi, men oj vad vi dansade! Inga vackra danser säkerligen men fruktansvärt roliga!
På morgonen vaknade Patrik när jag var uppe och knölade i husvagnen och då sa han att han hade haft så himla roligt under kvällen ...och det var så himla skönt att höra! Det var nog det som kändes bäst av allt, det var länge sedan jag fick höra hur roligt vi hade haft, ni vet sådär när det kommer från hjärtat :)

Förövrigt då vad har man pysslat med mer? Jo jag gick i gasen med Telia en kväll då vi skulle ha filmkväll som åter igen blev förstörd på grund av internet! Sitter på fiber 100/100 och helvetet fungerar inte! Först kostnaden för att gräva in skiten i huset och sedan 499 kronor i månader i nu mer än ett år och det funkar skit fortfarande. Jag kan säga att måttet var rågat just den här kvällen och jag kontaktade Telias kundtjänst och blev efter 45 minuter chattkö direkt kopplad till en support.
Jag fick instruktioner att manuellt gå in och söka igenom 13 kanaler och se om jag hittade teckningen bättre någonstans. Jag skulle sedan bli vidare kontaktad efter ett par dagar vilket jag blev. Det fanns bara en sak då, att få en ny router och koppla in då man misstänkte att det är något fel på den gamla.

Jag fick den nya i fredas och installerade den vilket gick fort en sedan skulle även extendern kopplas ihop med den för bättre teckning i hela huset och det tog Johanna hand om och fick bättre teckning än på länge även om det verkar som om det vandrar i hastigheten rejält. Efter jag nu fixat detta problem som har legat länge så provade jag med goolgecast för att se om jag lyckades begripa på mig det. Och hur jag bar mig åt så lyckades jag att få igång sammankopplingen så att vi kunde titta på 4 play trådlöst via att casta från telefonen till tvn.
Vi har även uppe på det nu haft en filmkväll med Kalle, Det blev 2 st Arne Dahl.

Som ni ser så har jag haft en hel del för mig, massa bra saker so har väntat länge nu och så ska vi inte prata om hur mycket av den goda sängvalsen som åter igen har infunnit sig! :)

Det är en väldigt viktig del som går i perioder som nu åter igen har vaknat till liv ihop med att man hittar sig själv, och gissa om fler än jag är nöjd...;) Alla får tycka vad de vill men den biten behövs och inte bara för män utan för fler, det vill säga att även kvinnor har behov....

Nu har det även varit en riktigt full dag idag som många redan vet av de facebookvänner jag har i alla fall.
Idag har jag provkört min symaskin som jag inte hunnit använda förut, men de projekten som är gjorda idag tar jag i nästa inlägg......

Som sagt jag är åter tillbaka


En god kaffedrink serverades på balongen i solens värmande strålar..


Alice sår läker nu fint :)


Ingredienser till en kommande middag...


Resultatet av det mesta från ovan...


Lilla Mupp-Alice stylar...


Och Ebba avslutade kvällen med soffhäng med matte <3

Ungefär så här har det varit men den skapar dag jag har haft idag då jag suttit vid symaskinen visar jag i nästa inlägg då klockan nu r väldigt mycket och jag är trött som attan. Försöker jag skriva mer nu så slutar det med att jag har somnat sittandes med datorn i knät så jag tar det imorgon. Jag ska försöka skärpa mig och åtminstone släppa inläggen lite mer jämt fördelat. Nu har jag ju åter igen kommit tillbaka till mig själv, även om jag säkert fortfarande är ganska skör för att lätt må sämre igen i stressiga situationer. 

Önskar er alla en riktigt god natt så ses vi imorgon då jag bland annat berättar om vad jag sydde idag när jag provkörde min maskin...;) Puss och kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar