Summa sidvisningar

tisdag 25 augusti 2015

Kämpar för mh...

Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

För att nu återgå till min tragiska torsdag då jag blev avpolitiserad mitt mh så blev jag helt knäckt först, jag kontaktade en man som jag hänvisades till, som jag skrev rakt ut till som det var i mitt fall och det känns som om jag blev hörd...och ja....jag var helt fast besluten att lyckas få en plats på det MH som jag hänvisades till.

Nu var det tyvärr heller inte bara detta som var ett problem. Jag fasar även över att min Alice är i stånd med att påbörja sitt löp då hon förra gången hade endast 4 månader mellan löpen. Detta får absolut inte hända och tanken slår mig P-spruta?
Jag vet inte om det är tillåtet att ha tiken p-sprutad på ett mh men jag tänker ta reda på det och om det är ok så finns det inga som helst diskussioner då jag vägrar att riskera att samma dilemma händer en gång till och att ett löp ska förstöra mitt prov.

Nu är det tyvärr inte heller bara detta som är problemet heller utan dagen innan har vi hela släkten på besök och firar Johannas 18-års dag så redan nu är det runt 40 anmälningar som har inkommit vilket innebär att vi har en massa besökare kvar över natt och jag känner att det inte är läge att bara dra härifrån klockan 7.30 på morgonen.

Jag kontaktade en underbar släkting och bad om hjälp. Jag har en enda person i min krets som jag kan få hjälp av i just detta och jag väjer nu att lägga detta extremt viktiga prov i min ängels händer. Jag litar på honom till 100% och han är en underbar lugn och reko kille som alltid finns för Alice och mig samt har bra inflytande på henne. Vi har hjälpts åt tidigare och kommer att fortsätta göra och det finns ingen som jag hellre lämnar mina rottisar till när det gäller den här biten. Han har aldrig haft hund tidigare men har en av mina valpar från min första kull och har gjort ett riktigt bra jobb med honom. Denna person är lyhörd och respektfull, lugn harmonisk och en underbar individ som alltid ställer upp och aldrig ser några problem. Hur nervös han än kan känna sig över en situation med de krav jag ställer, såsom när han skulle köpa en valp av mig, så grejar han det och han är hängiven till 100% alltid!

Han har vuxit så enormt i mina ögon och gör varje gång, så nu är jag trygg med att lämna över min Alice för sitt mest betydelsefulla test någonsin i hans händer.

Min förare som jag har anmält till Mh är Fredrik (Bubben) min ansvarsfulle kusin...
(Jag vet att du läser det här, så sträck på dig för detta är stort! Det finns INGEN i min krets som jag ens skulle tänka tanken att lämna över detta till....om jag inte gör det själv så finns det bara du Fredrik )
Vi talades vid och han tackade ja till mitt förfrågan då jag vill finnas för Johanna på hennes viktiga dag och även kunna vara en trevlig värd vilket skulle bli ett problem om jag fick avsluta tidigt med folk hemma och försvinna innan besökarna vaknade dagen efter.

Nu ber jag en stilla bön att alla delar går hem. Om Det inte går vägen och jag vill ha någon kull framöver som jag verkligen längtar efter av hela mitt hjärta så är Alice för dagen mitt eventuella hopp. Så det enda jag kan göra är att bevara lugnet även om jag känner att jag exploderar, och fortsätta mitt stabila arbete med henne som jag redan gör och åter igen jobba sida vid sida med Fredrik så hon har samma förtroende och trygghet i honom som i mig. Som väl är så diggar hon honom redan vilket är ett plus såklart.

Ingen kan ana hur jobbig min situation känns, vilken press som vilar på axlarna, vilken spänning situationen är och hur mycket energi och tankar det upptar, men jag kan inte styra detta då det är ett reaktionstest och inget test i varken lydnad, eller annat som går att lära. Detta är ett test där man beskriver den mentala förmågan dvs hunden som den är, men jag känner att för mig är det extremt viktigt att min Alice känner sig trygg med sin förare och det är vad vi ska jobba med....resten får hon sköta själv och jag håller såklart tummarna....mer kan jag inte göra.

Jag sände iväg ett mail till den personen som jag hänvisades till och fick snart nog svar och det tackar jag innerligt för.
Nu är jag en bit närmare att få en plats så jag håller nu tummar och tår för det.

Detta svar fick jag tillbaka snart nog efter mitt mail jag skickade,

Hej!
Har kollat igenom listan med anmälda. Och som det ser ut idag så kommer du med på provet. Men jag kan inte säga nåt absolut efter som anmälningstiden går ut den 30/8.
Angående P-spruta så väljer du själv. Bara inte jag ser att hon löper provdagen när jag kollar chipet så är det ingen fara.
Mvh ....... Norrköpings Brukshundklubb.

Gissa om jag fylldes med hopp :)

Frågan är hur ser det ut att funka med e"mentaltest "på det här objektet hahaha
puss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar