Summa sidvisningar

fredag 28 augusti 2015

Eko!

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu i uterummet och dricker mitt kaffe. Känner mig nästan bakfull, är matt i kroppen och synen är lite konstig. Jag är dock inte bakfull eftersom jag inte har någon möjlighet till det men jag tror det beror på sömnen.
Igår var en aktiv dag, en som inte varit på det viset på väldigt länge. 
Jag hörde mig för om det var någon som var intresserade av vår bruna hörnskinnsoffa för 1000 kr, fick napp direkt. Gunn och Paul ville ha den så de fick den av oss för alla gånger de ställt upp och tagit hand om våra hundar då vi varit på semester. Nu var vi glada allihopa. Jag kände att jag kunde göra något för dem och Gunn var glad som saknat en hörnsoffa....kunde inte bli bättre.

De hade endast möjlighet att hämta den på torsdagen så vi beslutade att tömma vardagsrummet den dagen istället för fredagen då Bubben var snäll och följde med och hjälpte till att bära ut alla möbler ut på boden efter att jag hade tömt det.

Jag tackar innerligt för detta då bära är bland det värsta som kan göras i mitt fall. 
Allt är inte helt klart men det är bara ett bord kvar att sortera och tömma,en tv på väggen och några kartonger som ska upp på salen tills vidare samt att jag har vänt till lite i andra delar av huset nu när vi har tömt men inga större ansträngningar går åt att ta hand om det.

Hundarna var ute hela tiden då vi röjde och ni kan ju gissa hur de reagerade då de kom in! De undrade om vi blivit helt galna som hade plockat bort varenda pinal som de hade att sova i samt alla möbler som ALLTID stått där ....

Idag skall det sista tömmas och ett besök hos tandläkaren väntar. Helen skall dyka förbi en sväng och hämta en kartong som jag inte vill ha längre.
Har lite fakturor att betala, Winston och Patrik att klippa, samt resten av huset att städa och så tvätta och ta hand om allt det förstås. Så sysslolösa behöver ingen av oss vara. Johanna ska in till stan ikväll och delta i insparken för ettorna så vi ska hämta henne inatt i stan. Kvällen blir med andra ord inte så tidig. 

Idag ska Patrik ta med sig material hem från Byggmax när han åker hem, sedan inväntas nog motorsågen imorgon om allt går enligt planerna.

Just nu har vardagsrummet bytt skepnad från fullt möblerat och lite rörigt till ganska tomt där ni kan se hur det ser ut då vi snart börjar att fixa till lite ;)



Här har jag börjat att packa lite, kort som funnits ute tidigare om jag inte minns fel.


Ganska tomt..


Här är det också rörigt och så en trött gubbe i soffan som inte finns kvar längre ;)


Samma som ovan men med intagna och tillsågade skivor som skall sätta igen alla ingångar till resten av huset. Som ni ser så fanns ett gammalt fönster kvar bakom bokhyllan och sist när jag bara snyggade till rummet tills vidare så målade jag bara det som syntes eftersom det skulle göras i ordning vilket nu är på g. Hade ingen anledning att göra mer då än vad som syntes för ögat eftersom det ändå skulle rivas, så man fixade bara så att det gick att leva med en stund.


Lite häftigt mycket saker..


Desto mindre :)

Jag återkommer senare med vad som händer här med jämna mellanrum och hur det går och vad som händer. Ni är välkomna att följa med min och min kära make, 2 galna som bara får för sig att göra lite själva som vi alltid gör....puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar