Summa sidvisningar

fredag 21 augusti 2015

En trevligt skogsdag....Måndag

Efter nu en stunds vila efter morgonens tidiga uppvaknande fortsätter jag att berätta hur min vecka har varit och vad vi har pysslat med. Detta är hur vi lever våra liv tillsammans och vad vår vardag är. Jag ska dock inte sticka under stolen att jag koncentrerat mig på att få med Alice på alla möjliga upptåg och upplevelser, allt bara för att hon tyvärr har bott i ganska skyddad omgivning och det vill säga att vi har varit hemma på tomten till den största delen av hennes liv och haft massor att göra med hus, hem och allt som hör till samt att jag inte tidigare har varit i form på grund av in rygg att kunna ge mig iväg och göra saker då jag inte kunnat gå med mina babes i koppel de gånger som de drar. 

Ett tag var det så illa att jag övervägde att göra mig av med mina hundar för att jag inte ansåg mig som en god ägare då jag inte var kapabel till denna del. Jag har kämpat mig tillbaka i över ett år och är nu tillbaka för att stanna och tar nu denna bit so har saknats. 

Detta har naturligtvis resulterat i att inte Alice är trygg med alla vardagliga situationer och har inte heller varit det med andra hundar vid möten osv men vi har nu tappert kämpat på efter att jag startade en hundgrupp i höstas. 

Jag försöker nu att koncentrera mig på att Alice ska bli bekväm med alla situationer som sker i det aktiva livet och utöka sitt mod genom att få nyfikenheten och hennes något försiktiga sida att lägga sig. 

Hon har varit lite väl feg för vissa saker och det har inte med henne i sig att göra utan det har med min tillgänglighet att visa henne allt att göra så nu tar vi fart och skapar den tryggheten i olika situationer och kommer över eventuella rädslor som dyker upp på vägen ;)

Idag har jag tagit med mig en underbar vän ut i skogen och vandra omkring samt finnas för mig i mitt arbete. Eftersom jag har vänner med kvalitet så tycker de flesta att det är roligt att kunna finns till hands om de kan hjälpa till på något vis. 
Jag visade denna dag viltvattnet för första gången när vi var ute i naturen för min vän som tyckte det var en trevlig plats att beskåda :)


Inspekterar vyn av denna fantastiska plats :)


Alice tar sig en vilostund efter massa intressanta dofter i skogen..


Viltvattnet är fantastiskt vackert bara synd att vattnet inte är klart och fint utan brunt och luktar skunk... :(...om man ändå kunde göra något för att kunna bevara det med ett fräscht resultat så man kan utnyttja det ännu mer..

Jag tackar min fina Ullis för sällskapet idag och att du ville finnas för mig en dag som denna <3

När jag kommer hem ska jag helt byta sysselsättning för en stund bilden nedan visar att det finns saker jag slarvar duktigt med...


Dax att klippa klorna på fler än mina babes, blir lättare att skriva på både dator och telefonen...


Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar