Summa sidvisningar

lördag 15 augusti 2015

Norrköping -stadspromenad Alice

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

 Nu äntligen kommer  jag ut på nätet via dator igen, har haft omöjligt att ta mig ut de gånger jag försökt och vet inte vad de har för fel på sida men nu är jag här i alla fall ;).

Denna vecka har varit e hektisk hundvecka och ett intensivt arbete ned socialträning och även inför utställning samt många för Alice konstiga situationer har uppdagats. Hon har fått följt med på massor av nya upplevelser och har tyckt att många saker har varit otäcka men jag gör inte detta för att vara elak mot henne utan för att hon ska kunna komma över de rädslor som finns då hon är helt främmande med många saker. Har tidigare inte haft denna möjlighet att själv kunnat utföra denna for av träning tack vare mitt eget tillstånd i kroppen men nu har jag gjort allt jag bara mäktat med och klarat av. 

Detta som visas nedan är onsdagen i Norrköping då Jag och Johanna tog med Alice på e stadspromenad och mötte upp Pia med Bella. Allt gick jättebra men visst fanns denna dag något läskiga saker då förberedelser för augustifesten börjat och det var heliumballonger som svävade i skyn och karuseller som var stora och konstiga....



Även om det var ovant så klarade man av att hångla...


Vi sitter här vid fontänen nere på drottninggatan där karusellerna ställts upp men inte startat...


Trots att fontänen sprutar och fräser så är hon harmonisk och väljer att kliva upp..


Visar sig avkopplad för att dricka..


Alice startade med halti men den togs av efter en stund då promenaden gicks utan massa dragande..


Alice brukar inte få hälsa på andra hundar men denna gång träffade hon en pojke av samma ras och hon blev så glad och ville leka. Efter en liten stund så fick pojken hälsa på Bella vilket inte passade Alice lika utan jag tror att hon ville visa att Bella var hennes kamrat och att ho ville skydda Bella från andra...så söta så..

Så här såg aktiviteten ut i stora drag under dagen på onsdagen men vi åkte hem och vilade en aning och begav oss vidare på nästa upptåg vilket var Vadstena under kvällen.

Den upplevelsen dyker upp med text och bild i nästa inlägg ;)

Puss så länge <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar