Summa sidvisningar

söndag 30 augusti 2015

Sista delen igår....

Gubben försvann som jag sa och var på bröllop en sväng efter att han hade kört järnet i vardagsrummet. Jag fick lägga ner mig en stund men sov inte utan vilade en stund bara. När Patrik kom tillbaka igen så var mamma med och vi fikade en stund, Kalle dök upp han med och gjorde mig sällskap då mamma blev hemskjutsad igen.
Jag bad Patrik att köpa med sig några ingredienser på vägen hem då jag fått ett ryck och ville fixa till lite mumma till kvällen.
Jag kan nog påstå att jag vill visa min uppskattning till hårt arbetande som bör ha kredit för just det så jag gör vad jag kan för att glädja...

Jag tog upp massor av kräftor som vi hade i frysen och lade dessa i hetvatten bad för tining. Därefter tog jag mig an poolen. Fyllde på det vatten som saknades under lägsta nivån efter att ha dammsugit så mycket som gick. Jag fyllde på med klarmedel och klortabletter samt bytte filter. Nu var det bara att vänta på att temperaturen åter skulle komma upp. Misstänkte att det skulle dröja då det nu bara var 32 grader.


Har här påbörjat uppfräschningen...

I dammolnet och solens strålar syns knappt att Patrik öser ut det gala isoleringsspånet som varit extremt dåligt isoleringsvärde. Kanske inte var så konstigt då det var hårt packat och blev flera kubik i en enda stor hög 


Här är nu spånet ute och nästa steg på gång....


Jag laddar nu för tilltugg till kräftorna ikväll...


Allt spån är nu helt ute och borta från oss, då Arne ville ha det att strö i ladugården...


Jag fick ihop en västerbotten paj vilket var första gången. Googlade upp ett recept men lade till lite bacon som jag sett fanns. Är faktiskt lite förvånad att der blev så lyckat. Den är fin att se på  och vi ska inte tala om hur god den blev :)    Under tiden pajen stod i ugnen så tog Patrik och jag en promenad med alla hundarna vilket riktigt trevligt men blev lite sent för att ta svängen över Falktorpet men det får bli en annan dag...


En skål togs fram och kräftor fylldes på....


Nu är dukningen klar och jag Johanna och även Patrik tog nu kväll. 

Ja såhär gick gårdagen till på Lunds Mansion... ;)

Idag har alla möjliga former av arbete utförts men det återkommer jag med senare...Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar