Summa sidvisningar

tisdag 11 augusti 2015

Vårdar älskade med en underbar kontakt

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Ännu en ny morgon har anlänt efter en skön stunds sömn och regnet har dragit förbi. Jag har varit en aning ockuperad i tankarna så jag har inte riktigt hunnit med att kolla av vädret så jag hade helt missat att det skulle regna, men nu är det förbi och det börjar åter igen att spricka upp. Gårdagen var full utav hundvård och även en massa skrivande i bloggen som ni märke som läste gårdagens inlägg. Som sagt det har varit knepigt att få till tiden för skriften så därav så laddade jag och gjorde en rejäl insats.

Igår var en riktig putsar dag på hund. Ebba och Alice fick duscha och gnos riktigt rejält. De borstades även blöta utomhus för att få bort att lös päls som jag lyckats rugga bort medans jag gnodde de med schampo. Självklart användes det svarta K9 schampot för bästa resultat och sedan fick Alice en omgång balsam för att få upp glansen ytterligare. 

De stod båda duktigt och njöt av mattes rejäla massage medans Winston anade ugglor i mossen och smög med sänkt huvud in i vardagsrummet och lade sig. Han misstänkte nog att ja även kommer till honom men det var inte hans vårddag igår utan det var i första hand Alice och Ebba råkade åka med på ett bananskal....

Efter gnuggande av hjärnceller så äntligen hittade jag tandskrapnings-grejerna som jag letat galen efter och kunde ta mig an nästa projekt.

Det var nu dax att kika över och för första gången skrapa Alice tänder...hon hade något litet på hörntänderna uppe men desto mer på de längre bak.Så nu var det bara att prova och se hur detta skulle gå.

Självklart så var det jättekonstiga aktiviteter som jag gjorde med tjejen idag, hon undrade verkligen vad jag höll på och grävde efter ;)

Det tog en stund men slutligen är det mesta borta och hon var bara så underbar. Hon är verkligen toppen att behandla och hantera min lilla goding <3

Under dagen ringde jag även försäkringsbolaget och anmälde min skada på Alice så att man kan få tillbaka lite nu när hon är färdigbehandlad. Kostnaden för hennes skada är ca 5000 kr och ett himla arbete och självklart är det skönt att det äntligen är över och hon är läkt <3. Det har varit en lång process men som vanligt en massa kunskap.

När duschen var gjord och hon var ren så gick vi på träningsdelen återigen för att ställa upp sig. Jag hoppas nu att hon håller sig i skinnet och gör det hon ska på lördag även att det då är Gill som är hennes förare <3 Det har gett så mycket resultat på alla möjliga plan att jag hoppas att jag kan få se dem vid ett bra tillfälle som under den dagen.
Vi fortsatte att jobba med lite lydnad och följ samt avslutade med dragkamp i högt tempo för att DIREKT släppa och stanna när ordet loss gavs....självklart gör hon det <3<3<3.
Hon sitter som ett tänt ljus och väntar på nästa omgång med vitt uppspärrade längtansfulla valpögon fyllda med enorm gnista och leklust <3.



När kvällen kommit och Alice åter var borstad men torr och tandstenen som fanns nästan borta....och efter flera vändor av olika aktiviteter så var min tjeja jätte trött. Som vanligt valde hon platsen på golvet där hon är närmast mig när jag sitter i soffan. Jag är extremt nöjd med tjejens lugna fina attityd och framstegen åter igen med träningen även om det går åt köttbullar ;)


Ebba var även hon ganska trött men jag tror att det mesta är för att hon har fått titta på idag till största delen vilket är påfrestande. Hon var så duktig men hon var såååå ledsen, hon stod tillsammans med Winston i hundgården och tjöt för att få vara med. Detta bidrar även till att ljud och tjut inte stör Alice i mitt arbete med henne, så det gjorde absolut inte ett dugg :)....tvärtom!


Försökte verkligen ta en bild i munnen för att visa hur tandsten ser ut men det var inte lätt att hålla kameran stilla samtidigt så Alice skulle sitta stilla medans kameran tog sin tid att fokusera vilket blev skit ändå. Ni som har ett erfaret öga kan säkert se dn de andra har nog svårare ;)

Ja nu kära vänner så avslutar jag här för detta var vad jag gjorde igår och arbetet skall åter fortsätta idag, men nu måste jag nog vila en stund innan jag kör igång igen...

Önskar er alla en riktigt trevlig dag och hoppas på nya framsteg själv idag igen <3

Puss, syns vidare <3<3<3<3<3<3<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar