Summa sidvisningar

fredag 21 augusti 2015

Pustar ut och tar Söndag....


Nu nalkas här en söndag med en ro i kroppen efter gårdagens utställningsresultat samt en underbart trevlig kväll med en underbar man och trevligt sällskap. Vad vore livet utan familj och vänner?

Idag vaknade jag upp och var ganska trött och kände att jag bara ville sova lite till, jag antog att jag behövde det då jag skulle agera frisör under eftermiddagen då jag åter igen ska ha besök och Gunnsan behövde hjälp med sitt fina hår. Jag hade lovat att färga det då hon bad om hjälp på facebook.

Jag påtog mig naturligtvis detta då det är roligt att kunna finnas till hands tillbaka någon gång hon som alltid finns då jag behöver. Det finns bara en Gunn och jag älskar verkligen min underbara moster. Varför har man inte vårdat den kontakten på så många år? Man har tyvärr förlorat mycket tid men det kanske har funnits en orsak...ödet. Kontakten kanske inte hade varit så bra som den är om den funnits tidigare i blåsväder innan man hade landat? Vem vet?

Hur som så är jag enormt tacksam och vill ha detta så länge jag lever...

När jag låg i sängen fortfarande så hade jag ingen möjlighet att somna om, jag var bara rastlös samtidigt som jag var trött. Lite sex hade säkert inte gjort ont heller...men så blev inte fallet utan jag klev upp och tillfredsställde mina behov på andra vis, dvs jag började städa upp lite ;)

Jag försökte att sätta mig och skriva en del men hade inte fokus alls på det jag skulle utan fick ta mig an andra saker, jag kunde verkligen inte sitta stilla. Kalla det en bokstav eller ett helt alfabet, det spelar ingen roll läget var så i vilket fall som helst.
Jag är oftast sådan dagen efter jag har varit på fest, jag går upp tidigt ibland till och med lite halvberusad och börjar städa eller förr när det fanns tapetsera eller måla eller något i den stilen för att sedan mot eftermiddagen drabbas av en enorm trötthet och vara tvungen att gå och lägga mig en stund. En rejäl middag under dagen och mycket mjölk gör kroppen gott även det.

Nu var det inte alls så denna gång mer än att jag var tvungen att sätta fingrarna på något. Patrik och jag hade en stund som vi faktiskt hann att prata med varandra och det behövdes. Jag tackade så hemskt mycket för gårdagen och berättade hur duktig han var och hur speciell han fick mig att känna mig just då.

Gunn hörde av sig och frågade om Atlas kunde få följa med denna gång och han var nu åter igen välkommen :) Även Kalle hörde av sig och undrade om det kunde vara aktuellt att få komma förbi en sväng under eftermiddagen.

Gunn och Paul dök upp vid 15 hugget och då tog vi först en fika, Kalle kom strax därefter och då fick jag se något jag aldrig tidigare sett. Atlas blev helt rabiat! Vet inte varför men han var och mötte Kalle vid grinden, Kalle hade solglasögon på sig och gick sakta framåt trots Altlas fula språk. Tror det kan ha varit det som fick honom att bli osäker då de tidigare har träffats och allt har varit hur bra som helst, så som han är mot alla annars.

Kalle klev in och jag tröttnade på Atlas fula sätt så jag skällde ut honom och kastade ut honom så fort att han betedde sig illa, gissa om han blev snopen när jag mer eller mindre skrämde skiten ur honom. Kalle gick in i köket och hämtade kaffe så jag följde med och gav Kalle lite snask som han sedan kunde locka fram Atlas till och då undvika ögonkontakt så tror jag nog att osäkerheten går över snart...
Rätt och riktigt så blev det, och snart så satt mer eller mindre Atlas i knät på Kalle och sökte honom hela tiden ...hahaha.

Det var bara osäkerheten som gjorde reaktionen å jag säger det igen som jag alltid sagt, ta aldrig ögonkontakt med en hund du inte känner, och definitivt inte en stark ras, det ses som en utmaning i hundens värd och det är fullkomligt onödigt, det skapar bara frustration och inget positivt kommer ur det. Detta gäller naturligtvis med små raser med men det är nog ännu viktigare med stora raser.

Efter vi hade fikat så satte jag igång med Gunns hår. Hon hade denna gång 3 paket med sig med hårfärg! Fattar ni eller, vad hår hon ha! Det är hur långt och tjockt som helst ju!
När allt sedan var klart så räckte det precis med 2 stycken paket men hade varit osäkert utan den sista för förra gången var det "på håret" att det räckte ;)

Jag skulle efter detta ha klippt Patrik men det blev aldrig av.

Alla blev kvar ganska länge men vid 20 tiden tackade Gunn och Paul för sig. Denna gång så fick Atlas och Winston endast träffas då jag inte orkade med allt stoj med hårfärg samt att Alice fortfarande har en skorpa på skadan hon haft.

Kalle blev kvar och vi körde igång lite sill och potatis som Kalle var kvar och käkade, någon ny norsk serie stod på som man inte fattade något av då vi tjattrade om allt möjligt samtidigt.

Denna dag så började även gubben och jag snabbkika på ett nytt resmål, snart kanske man behöver något att längta till ;)

Puss <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar