Summa sidvisningar

tisdag 9 juni 2015

Att se resultat före akt...

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu i uterummet åter igen och tänkte att jag skulle få ner några rader om gårdagen igen. Gjorde ett tappert försök inatt men somnade åter igen i texten...man jag var förtjänt av att vara trött denna gång! Plötsligt händer det även mig ;)

Jag skrev i förra inlägget hur dagen igår startade och det var inte direkt positivt men jag tänker inte sitta på röven och gnälla för det och det gjorde jag inte heller utan gjorde något åt det....

Jag tog min dusch i värme och tvättade skiten av mig, smärtan avtog en del och jag tror det berodde på att jag tog mer smärtstillande än vad jag brukar. Inte optimalt men va fan jag måste ju få LEVA!

Jag avskyr verkligen att vara passiv och inte kunna göra något så valet för mig är enkelt, man löser problemet om man kan!

Jag gjorde mig redo och for till Ullis. När jag kom dit var även en annan god vän där så vi tog en fika tillsammans och tjattrade lite allihopa innan vi damer tog min bil och for mot staden.

Eftersom klockan hade skenat iväg redan så bjöd jag min vän på lunch på Frasses vilket var ett enkelt alternativ då vi skulle in på Dollarstore. Det var Ullis förslag men ett för mig bra då jag behövde nya rengöringsmedel och lukta gott till hemmet igen. Jag förstår inte att det går åt så satans mycket det måste bero på en enda sak...jag städar ofta och mycket! Eller?? Jag kan säga att jag med all säkerhet inte häller ut det takt upp och ner i alla fall ;).

Stunden inne på Dollarstore tog längre tid än vad vi tänkt, och som vanligt blev det något mer i påsarna än vad som var tänkt...

Ullis hade en önskan om att gå in på Återvinningen för att kika lite vilket vi gjorde och hur blev det där då??
Jo lilla Lola kommer ut med ett litet bord som jag har tänkt ha i uterummet att ställa blommor på...märkligt! Vi skulle ju bara titta! men men...

Jag föreslog att när vi ändå var ute i svängen och sprang så kunde vi ju kika upp på Jysk för att se om de hade någon bra vaxduk som jag ville ha. Nu blev det åter fler än vad jag tänkt men nu har jag till att både byta med och även till balkongen då jag är trott på att putsa glasbordet från pollen varje gång vi kommer upp där. Jag råkade även springa förbi trädgårdsstolar som jag nu åter fick jackpott på. Jag har en viss sort i uterummet med ett ryggstöd som är lutningsbart. Stolarna kostar annars 1299 kr styck vilket är extremt mycket pengar. Jag vägrat att betala det priset! En av våra 6 stolar gick sönder förra året och jag har sökt en ny i snart ett år. Nu hade jag turen att de reade ut dem för 650 kr styck så nu beställde jag en och betalade den men Patrik får åka ner och hämta den sedan.

När vi var klara där så var klockan redan 15.00 och vi var lite stressade. Nu var det dax för Willys, det vi faktiskt åkte ner till Sörping för egentligen! Det blev en himla massa grönsaker som vanligt och inte så värst mycket till frysen mer än kycklingfilé typ som de hade en drive på.

När vi var klara så skjutsade jag hem Ullis igen och tackade för en riktigt trevlig dag :). Vi pratade lite innan jag for då Ludde även han var hemma och även Micke dök upp för andra gången igen.

Jag tog mitt pick och pack och for hem. Johanna väntade på att jag skulle komma hem så hon kunde hjälpa mig att bära in varorna då jag inte kan bära så värst mycket själv. Hon var väldigt tillmötesgående när jag kom hem och Patrik kom hem från jobbet samtidigt men fick gå och vila på soffan en stund.
Jag startade omgående med att göra middag. Det blev korvstroganoff och ris, vilket var väldigt länge sedan nu. Innan jag kom fram till spiseln så tömde jag diskmaskinen och plockade in allt som var på bänken samt snyggade till bänkarna. Det är det värsta jag vet att börja med att laga mat när det är snuskigt och fullt med saker på bänkarna, jag vill ha rent och fräscht innan så jag löste det.

Jag beordrade min kära make när maten var klar och han tyckte det var riktigt gott att han inte skulle föräta sig till mat koma för frun i huset hade andra planer för kvällen....

Det var dock planer som jag visste att det skulle bli ramaskri över men vi bestämde detta igår då vi åkte och fiskade i stället. ....

Vad och vilket projektet var denna gång få ni i nästa inlägg , och ni som följer mig på fb vet ju redan vad jag pysslade med igår kväll men följ gärna med ändå, kanske kommer det mer som ni inte redan hört...puss så länge ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar