Summa sidvisningar

lördag 6 juni 2015

En ny upplevelse väntar...

God morgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Vaknade 1,5 timma före klockan och gick upp så nu sitter jag i uterummet och lyssnar till fåglarnas ljuva stämma ännu en gång. Jag älskar verkligen dessa mornar. Idag känner jag att jag behöver den mer än någonsin. idag vaknade jag inte riktigt med samma lugn som jag brukar utan jag känner mig något mer orolig än annars och vad det beror på är jag inte säker på.

Kanske är det så att jag är lite sådär för dagen. Det blev inte alls som jag hade hoppats inför dagen som väntar. Idag är det en stor hundutställning i Norrköping och jag skulle ha följt en hund i sitt tävlande men det blir inte av då denne inte uppfyller de krav som handlern hade för dess kondition så nu är det avblåst för dagen. Min tanke och planering länge nu var att få följa ed och följa en tävlande hund så jag får se hur det går till från start till slut men så blev inte fallet denna gång.

Det jag däremot kommer göra idag är att ta med mig familjen in till utställningen, Alice kommer även hon att få följa med då detta är både nyttigt och välbehövligt för henne. Hon behöver utsättas för alla möjliga situationer för att vänja sig men detta är helt nytt för henne och ibland kan hon bete sig jätte tråkigt bland andra hundar. Hon fokuserar mer än nödvändigt på små hundar ofta och allra helst om det är på stan eller så då det endast finns någon enstaka att fokusera på.

Nu hoppas jag verkligen att hon kan koppla av i denna miljö idag för det betyder mycket för framtiden och för mitt lugn i mitt fortsatta arbete med henne. Nu låter det kanske illa och så farligt är det inte men jag känner att jag skulle vilja koppla av där inne och även jag kunna fokusera på att lära mig något, miljön är ny för mig också. Jag har varit inne som hastigast för ett år sedan men då i slutet så jag inte såg någon tävling och då hade jag heller ingen hund med mig.

Jag tror att största oron jag har är över mig själv, jag vill känna mig lugn så jag kommer att överlämna ansvaret på Patrik idag. Han kommer att få ta henne. Han är stabilare än jag i kroppen och idag ska Alice inte tränas på att gå i koppel, lydnad, eller något som kräver det fokuset eller tålamodet. Idag ska hon bara vara bihang i annan miljö och jag ska lära inte hon. Vi ska däremot vänja oss vid en ny miljö båda två.

Något som jag däremot känner var roligt är att jag för längre sedan bad Johanna om att följa med och hon gör det utan att misstycka vilket gjorde mig jätteglad. Jag har en förhoppning om att jag kanske kan få använda henne som handler i framtiden vilket jag har delgett henne och hon verkar tycka att det kan vara roligt om hon bara vet och kan lära sig...

Nu när det inte blev av att följa hunden som var tänkt så har även Gubben frågat om han får följa med. det känner verkligen roligt att hela familjen vill dela detta med mig, det känns stöttande i min nya framfart bland helt nya saker. Det känns som om de vill dela vägen i mitt intresse av egen fri vilja och det är värt massor...<3

Nu får vi se hur den här dagen blir i slutänden ...det återstår att se..puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar