Summa sidvisningar

onsdag 3 juni 2015

Rensar kylen och frysen på en hel del rester....

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Jaha så har det blivit dax för middag igen. Jag har nu inte lagat mat på ett tag så jag var riktigt sugen på att göra något idag. Jag öppnar kylen och där finns det mer eller mindre ett eko, så jag tager vad man haver alltså massor av ting som bör ta slut. Jag rotar även igenom frysen för att kolla om jag kan hitta något kul.

Det jag hittade att kunna göra något av var detta...


En salig röra av allt men ändå inget ....så det var bara att sätta igång.

Jag tog mig an det som jag hade allt ifrån fryst vitmögelost till palsternacka och bönor...men vad blev det av det hela?

Jo det blev faktiskt en hel del måste jag säga. Jag snodde ihop lite grann och det blev detta ....

En grönsaksgratäng med blomkål, broccoli, morötter, bönor, räkor och crabbfishpinnar, örter och sedan en smet av vitmögelost, cream fraiche och pepparrot som vändes över med hackad bladpersilja.

Gjorde även en skink, champinjon och baconform med peppar, örter och örtcreamfraiche samt ett lager av baconskivor och rödpaprika som skall toppas med riven ost. 

Till detta så gjorde jag en smet på chatney, chili , smokey, och peppar glaserat över kycklingfiléer med ett baconlock täckt av wokgrönsaker som rostas i ugnen...

Hur detta sedan smakar det återstår att utforska och utvärdera ;)....men så här ser det ut när det åker in i ugnen...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar