Summa sidvisningar

söndag 21 juni 2015

Sinnes rubbad....

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Jag ni gott folk nu är det dax att ta några rader igen. Det var nu åter ett tag sedan jag skrev och jag har verkligen tappat stinget...jag känner det.

Vad är det som händer, är det konstigt att man inte är värst intressant i sitt skrivande längre. jag känner mig just i nuet så förbannat tråkig, hjärtat rusar, jag är skapar kåt men får inte tummen ur röven alls. Nu har det varit 2 fina dagar utan regn och vad fan gör jag? Jo sitter inne och gör inte ett jävla dugg! Smart Lola!

Jag har suget efter att skapa och jag har massor att kunna ta hand om men jag kommer inte till skott...varför?
Jag har massor med tyg till olika ändamål och ett sug att sätta mig där men jag kommer lik förbannat inte dit!
Jag har olika färger i överflöd, sprayburkar, pyssel prylar, ljusmassor och mycket mycket mer men jag kommer inte dit!

Jag finner ingen ro att sätta mig. Jag känner att mina måsten måste göras först och det tar emot! Jag har kontoret att ta hand om, ett nytt system att lära som jag inte orkat bry mig i, jag behöver komma igenom hela husets städning och där är jag visserligen snart. Jag har rensat och röjt, kastat och sålt samt gett bort saker åt alla olika håll. Boden är rensad från 2 lass sopor men det tar ändå emot. Det står en renoverings husvagn på gården och skräpar än så länge. Jag har massor med dynor och inredning att ta hand om till den. Jag håller på att träna Alice vilket den sista veckan slarvats med. Jag måste klippa Winston igen och jag har en aning om att även Freja behöver en omgång snart.  Jag vet inte riktigt vad det beror på att jag inte kommer till skott men till viss del så tror jag att det är vädrets besvikelse. Jag hade planerat att åka och campa med mina hundar under tiden som Patrik nu jobbar över sommaren men det regnar ju hela jävla tiden. Jag hade även hoppats på att jag skulle kunna hitta något bra ställe, gärna nära en sjö eller annars en mysig skogsplats där vagnen kan stå ett tag men det är jordens jäkla problem! Blir bara så himla trött! Jag har några vänner som jag kan åka till men det skulle vara skönt att bara komma från precis allt några dagar, men eftersom jag måste ha upp mitt förtält och har hundarna så behöver jag kunna ha vagnen stå på samma plats i minst en helg eftersom jag inte har ork att plocka hela tiden. Det är mycket tyngd med burar och galler åt alla håll.
Som det är just nu så är inte heller vagnen helt intakt då det är något vajsing med batteriet vilket Patrik ska se över. Har inte lust att ställa mig i skogen utan varken el eller batteri med endast pannlampa! Där går min gräns...så jag hoppas att det blir gjort omgående för nu har jag städat och skurat vagnen från golv till tak så den väntar bara på mig och vackert väder nu.

För övrigt då? Jo då jag har nog varit i lite bråk med mig själv i perioder, ibland ont, trött eller rastlös. Jag känner mig lat som ett helvete även om jag snart har varit igenom hela huset för en genomgång. Jag ser liksom inte vad jag gör eller har gjort utan jag hänger bara upp mig på det jag har kvar att göra vilket är sjukt störande.
Jag måste sätta mig för att få lite struktur på min tillvaro för just nu funkar inget känns det som.
Patrik åker och jobbar imorgonbitti igen och Johanna är inte hemma så det är åter jag och hundarna.

Kikade nyss på väderprognosen och blir bara sååå jäkla irriterad...

Återkommer med fler rader troligtvis när jag har sagt hejdå till besöket som snart lämnar oss ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar