Summa sidvisningar

torsdag 4 juni 2015

Plötsligt händer det!

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Som jag skrev tidigare idag så har jag haft en rensardag av allt möjligt som fanns i kyl och frys. Jag kan meddela att det gick alldeles utmärkt att äta det också även om det var en enormt fantasifull a la Lola grej som tog form idag. jag har varit extremt sugen på alla möjliga typer av smaker efter en vecka på Mallis där jag måste medge att maten var extremt smaklös vilket jag absolut inte hade förväntat mig.

Detta som jag tog upp och gjorde i ordning var heller inte allt utan jag hade även tagit upp blåbär och hallon som jag tänkte ta hand om då de bara har legat i frysen och varit i vägen länge nog nu.

Jag fick för mig att sno ihop en paj till det senare kaffet under kvällen så det gjorde jag. När maten var äten och pajen var klar så tog gubben och jag en ca 4 km promenad med ligan och var även uppe och vattnade grannens blommor och växter som vi blivit ombedda att ombesörja för tillfället.

Jag höll nästan på att bli galen på Alice dragande vilket typ aldrig får ett slut utan det bara fortsätter och fortsätter. Dock har nya tränings metoder för harmoni påbörjats, jag är vansinnigt trött på allt rusande mot dörrar, allt tryckande förbi i dörrhålen, all dålig visad respekt för sin flockledare i vissa sammanhang samt att detta dragande måste ta slut för jag blir verkligen tokig! Promenaden var till stor del fruktansvärd som så många gånger, jag hade själv alla 3 och Patrik ingen alls då det var mitt val och jag vill ha det så. Det är skönt för självkänslan men samtidigt en trygghet ifall min rygg sviker... inget roligt alls att erkänna men det är helt sant.....men hör och häpna!!! Något händer i slutet av promenaden!

Ebba får höra att Matte tappar tålamodet och där var respekten full från hennes sida, hon visar tydligt att hon vill vara en följare vilket jag blev lite paff över...hon är det annars med men hon brukar alltid gå vid min sida. Denna gång när hon har nästan fullängd på kopplet så håller hon sig helt bakom mig och stannar och väntar utan att passera mig då hon hör på min röst och mitt kroppsspråk att jag tydligt tröttnat på Alice som nu jävlats hela promenaden och har gett mig enorma smärtor i ryggen och en värkande hand och arm trots att jag har använt midjebältet och denna gång hel-stryp för att se om polletten skulle kunna trilla ner, men icke!....fram till just nu!

Sista biten av promenaden hände något och fråga mig inte vad, Alice bara från ingenstans går fot! Dock är hon på väg att försöka passera mig men det accepteras inte då hon ska vara bakom mig och jag leder MIN promenad. Varje försök hon gör så tar jag tag, stannar och gå mot henne så hon måste backa undan samtidigt som jag visar med kroppen och morrar för att visa mitt missnöje med hennes beteende och HON KÖPER DET! Fatta hur jävla skönt det blev!!!! Långt hängande koppel på båda och de passerar mig knappt men INGEN av dem drar helt plötsligt! Nu när polletten trillade ner en aning så är jag riktigt petig med att det skall göras perfekt direkt så man förstår vad jag menar utan att behöva lära halva vägen i taget så som man brukar kunna få jobba, men nu är det verkligen på tiden att verkligen dra några rejäla andetag.

Avslutet blev riktigt bra och vi slutade på topp vilket som kändes otroligt bra! När vi kom hem så slog babesen ihop som ett korthus medans jag gick och gjorde en vaniljsås till min paj jag hade förberett!
Hur som så satte vi oss alla tre till bords och vi mumsade sedan på pajen som jag hade fått rycket att åstadkomma....


Mitt pajbak...


Familjen knas är igång!



Gott var det kan jag garantera och mycket åts så nog var det gott ;)

Ikväll har även Winston åter skakat en hel del, vilket inte kanske är så konstigt då pillren tydligen har börjats att spottats ut! Jäkla gamling, han behöver dem ju! Det är glukosamin jag pratar om...

Nu är min tanke att jag ska gå och lägga mig då jag nu känner mig väldigt trött. Imorgon blir åter en tid hos Elin.

Hoppas er dag slutade lika trevligt som min gjorde ...ha´re gött <3 puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar