Summa sidvisningar

tisdag 9 juni 2015

Kvällens sysselsättning...första delen av ett projekt..

Ja nu får jag väl säga god förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3 ;)

Under kvällen igår efter maten var avklarad och jag hade plockat undan så hade jag beordrat att det nu var dax att börja städa boden ännu en gång. Vi kan inte ha det som det är! Man kommer ju inte in där och det är bara fullt med en jäkla massa bråte!

Jag har städat där tidigare och sorterat varenda skruv men det kan jag säga inte syns så väl ;)

Jag kan också säga att mina order för kvällen inte var populära men hela familjen hjälpes åt att greja. Johanna sorterade småsaker, Patrik plockade ut stora saker och jag städade och sorterade så mycket jag bara kunde förmå. Jag är verkligen tacksam över att vi tog hand om första delen igår....även om det låter gnöligt och käftigt i ett inlägg på fb. Det som känner oss vet också hur jargongen går här många gånger. Man får tåla att höra saker om man säger så, och är det något får man även höra det och det sägs inte i smyg utan ALLA kan få höra ;)....
Detta passar dock inte alla människor då man ska smyga och inte kan stå för saker man säger eller gör men tyvärr så funkar det inte här. Var rak och ärlig så har man inga som helst problem! Så är det....take i or leave it. Man gör sina val och jag gör mina...

Hu som så när en släpkärra var full med bråte och det stora tunga sakerna var flyttade så skickade jag in mina gnöliga familjemedlemmar så de fick fritt och jag fortsatte själv. Jag gick dock in ett varv för en kopp kaffe men fick klä av mig alla kläder och dricka kaffe nästan naken då jag var så full med gammalt damm och spindelväv att jag inte kunde gå in så.

När kaffet var slut så gick Patrik och lade sig, Johanna hade redan försvunnit men jag klädde mig åter igen i mina dammiga kläder för ett sista varv därute i boden. Jag vill verkligen bli klar och nu när det börjar hända grejer är det lite roligare ju.

Jag gjorde så långt jag bara kunde, plockade in alla saker som hade tagits ut för att kunna sortera och komma in. till slut när klockan var straxt efter 00.00 gav jag upp oc gick in. Jag klädde åter av mig in på skinnet utanför och stoppade mina kläder direkt i tvättmaskinen och tvättade mig. Jag tål inte gammalt damm utan får klåda och utslag tills att skinnet i ansiktet spricker vilket gör förbannat ont!

é full med prylar och massa Det som inte var lika roligt var att komma in till en groventré och en bänk som var överfull med skor, kläder, skolböcker och annat! Jag som trodde jag skulle få ge upp för idag men detta kan tyvärr inte vara kvar då man inte vet om Alice får ett ryck och skrotar något. Hon brukar det inte längre men man ska aldrig säga aldrig!

Nu var det bara att ta tjuren vid hornen och städa upp även där innan min säng fick svälja min kropp för natten...

Så blev det. Ja så här gjorde jag med min dag igår, jag hade inte ont alls efter att jag proppade in den sista smärtstillande tabletten vilket var befriande. Jag bifogar även några bilder på kvällens projekt...




Före..


Efter..


Före...


Efter..


Efter..taget från andra hållet och visst blev det lite yta att kunna gå på ;)


En släpkärr mindre med bråte blev det under kvällen, tack och lov :)...


Ingen rolig Entré att komma in i efter klockan 0.00 men det var tvunget att åtgärdas...


Ja nu var jag klar för att få tacka för mig för denna gång.. :)

Jag hade fullt upp hela dagen men jag är otroligt nöjd med insatsen, dock blev det vila i träningen för mina babes idag men de verkade inte värst berörda av det. Värmen som har varit under dagen har tagit ganska hårt på hela högen...

Hoppas att ni alla hade en bra dag eller skapade er en....det gjorde jag ..Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar