Summa sidvisningar

tisdag 16 juni 2015

En oväntad Lördag ❤

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Åter en kväll med datorn i uterummet. Sitter här och filosoferar över lite blandat. Patrik har jobbat sent och sover på soffan efter att vi ganska nyligen ätit. Idag blev det rester för att tömma av i kylen för nya friska tag vid spiseln.

Jag skrev en frågan på facebook nyss och frågade om jag skulle skriva nu under kvällen då jag för en gång skull inte hunnit blivit trött ännu. Kanske beror det på att jag har kunnat sova en stund under eftermiddagen idag innan jag tog tag i nya sysslor. 
Nu när jag sitter här så hörs ljudet av tvättmaskinerna och tumlaren som snurrar ikapp med varandra då hundarna ligger runt mina ben och snusar, snarkningar från vardagsrummet överröstar även radion som spelar lite dov musik för mig från groventrén ....
Från köket hörs skvaladet från diskmaskinen mellan varven då den sköljer. Jag tror jag har startat varenda städmaskin som sköter sig självt med endast lite start hjälp. ...

Jag fick svar på fb att jag skulle skriva så jag tänkte nämna lite om Lördagen då jag började min morgon i harmoni, helt ensam ganska länge innan någon vaknade. Jag städade då balkongen vilket jag tror jag redan har sagt, vi käkade frukost där och åkte sedan ner och kikade på när Kalle uppvisningsdansade på torgen i Söderköping. Vi hade de stora tjejerna med oss och njöt av en kanonpromenad i en harmoni som jag knappt trodde var möjlig.

När vi sedan åkte hemåt så for Patrik iväg på firande av 2 av sina kusinbarn som firade avslutning och student. Jag var hemma och även Johanna.

Johanna for iväg på galej med en kompis och jag hade rent ut sagt skit tråkigt, i min ensamhet. Jag skrev en liten notis om detta på fb och fick napp ganska omgående att jag skulle hänga på vagnen och åka och campa hos Micke. Självklart så pratade jag med de andra och inbjudan blev ett faktum. Vi skulle även vara fler där vilket vi alla såg fram emot. Det skulle vara en familj till där och det är ju alltid trevligt med människor men frågade även så att vi inte störde då andra redan skulle komma dit. 

Jag bad Patrik köra dit husvagnen med min bil efter att jag hade packat och haft in hundarna i bilen. Min tanke var att låta vagnen stå kvar där och campa lite till och från hos Micke då det är bra träning för hundarna men det gick inte hem hos gubben. Han tyckte det inte var nödvändigt just nu utan kan göra det efter midsommar ifall någon vill sova kvar i vagnen hos oss. inte för att jag tror det men ok då,..man vet ju aldrig.

När vi anlände till platsen så var vi sist dit, vilket inte var så konstigt. Det andra paret var nu redan där, allt var frid och fröjd med glada miner....en stund.

Det tog inte lång tid innan telefonen ringde hos en av dem i sällskapet och 2 av 3 åkte i ett nafs. Nu var vi endast 5 personer kvar varav 3 var vi ;)

Hur som så grillade vi, Micke bjöd på maten vilket var jätte trevligt. Riktigt gott. 
Nu fanns det ju dock något negativt som gjorde att jag fattade ett beslut av att faktiskt ta med mig vagnen hem under morgondagen. Alla dessa jävla mygg!Det var sjukt mycket, Det var så sjukt mycket av dem att man höll på att gå helt bananas på dem  . Kvällen var en trevlig sådan men kanske i skuggan av glädjedödarna, de är alltså orsaken till att jag beslutade att ta med vagnen nästa dag hem igen.

Jag tackar Micke för en trevlig kväll och för god mat, där med återkommer jag till Svedens camping då en del av myggen tackat för sig eftersom att jag skulle må fruktansvärt dåligt att klia ihjäl mig. Kan lugnt påstå att hela röven såg ut som en puckelpist när jag kom hem men,,,


Premiär frukost på balkongen ...en efterlängtad stund.


Nu bär det iväg i en maxhastighet på 30 km/h. Jag gör Johanna sällskap i färden till Micke då det tar en stund att ta sig dit och hon inte ville åka själv....

Nu börjar jag att bli trött, så nu kanske jag kommer somna innan nästa inlägg är färdigt. Ha en fortsatt trevlig kväll/natt och sov gott när ni är redo,  och så syns vi så fort jag lyckats fått ner ett par rader...PUSS <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar