Summa sidvisningar

onsdag 24 juni 2015

Ska väl säga ett och annat....

God natt alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Tänkte nu att jag ska ta och berätta det där som jag tänkte tidigare på förmiddagen igår men allt möjligt bara kom i mellan....såsom idag.

Sitter just nu på Käkkliniken med Patrik och Johanna (vilket var helt oplanerat). Eftersom jag nu sitter här och väntar att Johanna ska bli klar med att sätta in sin tandställning så kan jag ta några rader som jag skulle gjort igår.

Jag kan ha väldigt blandade känslor angående ämnet "mig själv" beroende på vad det gäller. Oftast skrattar jag bara åt det men ibland när det går för långt kan jag bli heligt förbannad på idiotiska kärringar!

För oftast är det så....så ibland om någon har någon form av problem med mitt yttre ...inre eller vad som tillhör mig både materiellt och inte så tänk lite någon jävla gång!

Ja men vad är det nu frågan om kan man kanske undra?! 
Jo jag märker och hör ofta att det finns olika kvinnor (och ibland även män) som har en massa bekymmer vem jag är...vad jag gör...hur jag ser ut... att jag sminkar mig..hur jag klär mig...vilka kilon jag bär på...vad jag äger...hur jag värderar saker...hur jag lever mitt liv...att jag reser...att jag har många vänner...att jag har körkort...är uppfödare av rottweiler...sköter ett kontor...min ekonomi eller vad som helst....men jag säger sällan något utan skrattar mest åt att det är så jäkla patetiskt!

Jag blir så satans trött på folk ibland.
Ja ni en sak ska ni veta. ..jag är nöjd med vem jag är! Och så länge jag trivs med mig själv och inte tror jag handlar fel så kommer jag fortsätta att vara likadan som jag är...

I hela mitt liv har jag klarat mig själv...jag fick barn när jag var 15 år...flyttade runt...for illa och blev omedelbart omhändertagen enligt LVU (lagen om vård av unga)  jag har varit sexuellt ofredad och utnyttjad som barn..har haft en otrygg uppväxt där inte föräldrarna varit sams och även frånskilda. Bråk och slagsmål har förekommit inom familjen. Mycket andra konstiga förhållanden har befatta i mitt ungdomliga liv tidigare. Det har funnits alkoholism nära, Jag har bott på ett behandlingshem för narkomaner och alkoholister bara för att jag var ung och inte hade någon att luta mig emot, jag har gått i en psykodrama grupp och en grupp med andra ungdomar som haft det svårt på olika vis, Jag har en gång i tiden gått hos en psykolog och varit under medicinering.
Jag har ingen kontakt med min nära släkt mer än min moster och hennes familj om man tittar på min sida. Jag bor på min farbrors gård nu med honom och min bror som granne men vi umgås inte, av olika skäl. Tidigare har man hjälps åt för att min farbror som är sjuk ska få den hjälp man tyckte han behövde. Tyvärr har det inte fungerat då man alltid från alla håll fått hört att man har en dold agenda. 
Vi jag och min man, har med några dagars hjälp utifrån renoverat min farmors gamla hus från ett hus som banken inte värderade med en krona till en fin villa med andra byggnader som är värderat till runt 2 miljoner...dvs jävligt mycket arbete!. Allt från att handgrävt ur grunden till att bygga och resa takstolar....Vi har även städat upp 2 ladugårdar varav en omålad, hjälp till att mjölka kor och sköta djur, tagit hand om min farbrors mat vanor, dvs frukost, middag, kvällsmat, kaffe och glutenfritt för en liten självkostnads summa varje dag för att avlasta. Jag har tagit hand om min farmor när hon levde, hjälp till med städning, matlagning, bakning, duschning och tagit med henne med färdtjänsten för att hon skulle få komma ut och handla, se sig omkring och för första gången i sitt liv få gå på en restaurang.
Jag hjälpte min mor till att få sjukbidrag då jag tyckte de behandlade henne illa på Vårdcentralen bland läkare. jag har haft min lillebror bott hos mig varannan helg och inrett ett rum åt honom som han fick komma och gå i som han ville, han har fått följt med på semestrar både till fjällen och utomlands, jag blev ombedd att vara både toastmaster och tärna på hans bröllop förra året vilket jag självklart tackade ja till även om min hälsa just då var förödande och jag inte klarade av att gå samt sköta mig själv. 
Min man har ett företag som jag sköter i allt det administrativa. Allt från att skapa kalkyler...fakturering...och allt annat förutom bokföringen. 
Jag har jobbat i företaget med att handskotta snö och då snackar jag om rejält! Jag har skött trädgårdar, flyttstädat, veckostädat, storstädat hus på beställning, jag har tillsammans med min man skött all den yttre skötseln på Ramunderstadens fastigheter i Söderköping, klippt gräs, renast ogräs, plockat sopor, kört ut trädgårdsmöbler, rullat ut nya gräsmattor, klippt häck, blåst grus, rullat grus, beskurit träd osv osv...

Vi bodde i ett hus utan värme på en luftmadrass i 9 månader. Sov med mössa och vantar...var hundvakt varannan vecka i detta, har haft kaninuppfödning, haft höns och minigris samt katter
Man skulle gifta sig och och klänningen passade inte så jag fick sy den själv! Jag är uppfödare av rottweiler och har levt i en bubbla där jag fått delat mitt hem i två. . då mina dåvarande töser velat döda varandra. Jag har försökt hjälpa andra i den mån jag kan i det mesta. Osv..osv...ha har även mist en dotter vilken lever men inte i mitt liv efter att jag blivit anmäld för misshandel vilket jag nu har fått skrivet i chatten inte var menat så...men det tog 4 år. Vi har en helt obefintlig kontakt efter det...
Jag har numer ett barnbarn som jag aldrig träffar och vet inte om det heller kommer hända. Hela den situationen är hel vriden...

För ca 1.5 år sedan orkade inte min kropp längre utan min rygg lade av. Jag kunde inte gå...inte klara min hygien...inte ta mig ur soffan själv där jag fick bo i 4 månader. Jag hade en valpkull i detta. Jag låg med handledsskenor och armbågs skenor i veckor då mina händer slutade att fungera som de skulle, jag lider av sömnparalyser...har 2 diskbråck...ett i nacken och 1 i nedersta kotan. Jag har 2 början till diskbråck, alltså stora förslitningskador där mellan de andra 2. Jag går på full dos smärtstillande..Maxdos vad är tillåtet...samt andra mediciner. Lider ofta av migrän och har gjort länge, men har numer även mediciner mot det.

Detta är sååå långt från allt!
Sedan förra året har jag i ren envishet tagit tillbaka en stor del av mitt förlorade liv. Jag gav mig den på att när min brors bröllop stundades så ska jag se bra ut för hans skull!  Så jag satte målmedvetet igång.                                                                                                                                                                                                                                                            
Jag lyckades träna upp ryggkorsetten, gå ner ca 12 kg (har fått ett par tillbaka men vad gör det?!)
Jag kämpade och gör fortfarande. En underbar vän till mig roade sig med att klä mig och greja en dag och hittade en helt annan person under mitt då så tråkiga jag.

Jag gillade vad jag såg i jämförelse med tidigare och har lärt mig av den erfarenheten. Jag klär mig som jag tycker och då ganska kvinnligt. Jag makear mig för att jag vill och mår bra av det, jag lockar ofta mitt hår nu efter att ha köpt en mer eller mindre automatisk locktång. Jag använder löshår någon gång ibland när jag har lust, målar mina naglar (äkta) någon gång ibland.
Jag har slutat att använda gamla säckiga kläder och bytt ut massor i min garderob.
Allt detta blev resultatet av att jag kände att mitt liv var slut när jag var som värst....jag fick ett helt annat perspektiv då..livet kan ta slut fort!

En sak ska nu de som opponerar sig över mig få höra...

JAG TRIVS MED VEM JAG ÄR! Om du tänker öppna käften över något som inte passar just dig så kom för fan ihåg vad jag har sagt. Jag förtjänar verkligen att få tid att tänka på mig själv, att ge mig själv något.
Har någon problem med det så visst, De som är gröna av avund kan fundera en rejäl omgång....skulle du vilja byta ditt liv mot mitt??? Tror att det skulle duga till viss del?!

De som är svartsjuka med mitt sällskap bland sina män får väl se till att göra något åt det!
Gör något! Piffa till er tillvaro! Det är inte jag som är problemet. ..lyft upp er i nacken!

 Jag vet även att det finns folk som avskyr att de gillar mig vilket de tyvärr får leva med!

Jag ska nu avrunda här med att säga att ....

TYCK VA FAN NI VILL JAG BRYR MIG INTE! Jag kommer fortsätta gå min egen väg.......

Like it or not!    

Puss
                        

Jag avslutar med att säga att vi väljer vad och vem vi vill vara och det är ingen lätt uppgift!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar