Summa sidvisningar

torsdag 18 juni 2015

Ibland ska man inte tänka men ibland inte agera...

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter åter i uterummet med en kopp. Hundarna har nyligen fått sin mat. Har haft en hel del funderingar kring bloggen...en del respons av god karaktär har dykt upp, vilket jag är tacksam för. Trevligt att det finns människor bakom siffrorna.
Jag gick upp första varvet med Patrik ganska tidigt men efter en stund var jag helt slut igen..
Gick och dog en stund på soffan. Satte klockan första gången på 22 minuter men fick inte vara ifred så jag satte om den på 14 nya. Jag skrev natti på fejjan just då och somnade snart nog. När klockan sedan ringde var jag helt död vilket var en besvikelse. Jag mådde illa, visste inte om jag skulle få kräkas och varför vet jag inte, har inte känt mig sjuk alls. Jag låg kvar och funderade några minuter och insåg att jag hade inga måsten på minuten så varför inte vila klart?
Jag vände på mig och drog täcket över huvudet och fortsatte att sova en stund till. Nu när jag vaknade denna gång mår jag mycket bättre och känner att jag har vilat....är nu åter.

Ska nu skapa mig lite inspiration till att dra igång något vettigt för dagen. Just nu har det slutat regna men det ska börja igen så kanske utnyttjat jag den nu gråa dagen ute efter att ha fixat till mig en aning så jag inte ser ut som nu...direkt ur sängen;)...

Många gånger händer det att jag spårar ur på vägen...fastnar i allt möjligt annat än vad jag tänkt så det är ingen som säger att det inte händer denna gång. Jag vill oftast göra så mycket på en gång så jag vet inte vart jag ska börja vilket kan var ett problem. Då är listorna bra...så man håller sig lite i rätt spår som man tänkt. Johanna gjorde fint på verandan hos henne igår och det tackar jag för för fy för hur där ha sett ut länge! Men nu är det gjort och jag behövde inte lyfta ett finger vilket är tacksamt.

Ikväll ska här dyka upp besök och jag hoppas att jag hunnit med det jag vill tills dess för när de sedan åker hem så är jag säkert för trött för att göra något och dagen därpå är det ju midsommarafton så den dagen ska jag väl inte slita ihjäl mig utan njuta av vad jag faktiskt har gjort! Om jag kan...

Jag är lite dålig på att se de bra saker jag gör. Jag är jätte glad och berättar att jag bör ha en eloge av mig själv och så vidare men sedan dröjer det inte länge alls innan jag åter igen känner som innan! Jag vill fixa det och det och så det med. Det finns ingen hejd i mitt huvud! Jag ser och känner av allt som finns att göra och lämnar inte tid åt att njuta av det man har gjort utan ger mig i kast med nästa. Det är ett handikapp som jag kallar a-ö.
Nu har jag haft några bra dagar kroppsmässigt och man får blodad tand igen och glömmer superfort att man kanske inte kan allt när det går som på räls. Värst är att jag MÅSTE lära mig att dra i handbromsen ibland...jag vet innerst inne att jag inte håller..

Visst är det så att jag tänker mig för lite grann, helst vad det gäller att bära och lyfta men inte alltid ska jag erkänna när jag mår bra. Helt idiotiskt! Jag borde tänka alltid eftersom det skulle vara min död att bli som jag har varit! Men det verkar inte som om man fattar ändå...jag gör saker för att jag kan och vill och tänker inte längre som efteråt...men det gör inte min familj heller....så på det viset är vi väldig lika hela högen.

Min handledare som jag är hos varje vecka talade om för mig att hon uppskattade min aktivitets tid varje dag till 32 timmar per dygn, jag vet inte om man ska kalla det positivt eller ej, kanske inte konstigt om man är lite slut mellan varven...
Hur man gör en sådan beräkning vet jag inte men det handlar om att man gör så mycket saker samtidigt...
Hälsosamt men mindre effektivt vore det att göra en sak i taget....det är dock inte min starkaste sida...

Nä fy nu börjar jag bli stressad av att sitta här och skriva. Johanna ringde precis in till mig och nu blev det helt plötsligt ett helt schema för dagen så nu måste jag sätta fart, det är trots allt endast 6 timmar till besök och jag vill känna mig nytig och glad när dagen är slut ...puss så länge och önskar er alla en bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar