Summa sidvisningar

söndag 7 juni 2015

Hur gick det igår?

Godmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Lite sen med mitt morgoninlägg ännu en gång och jag skulle ha skrivit igår kväll men jag kom inte ut så jag gav upp och umgicks med familjen i stället, kände att jag var så trött att jag kanske inte orkade umgås annars. Det var som jag anade så vi var hos grannen och vattnade blommorna först och därefter så såg vi på en rolig film tillsammans. Jag försökte koppla upp på nätet men det var väldigt segt och jag kom inte ut alls så det fick bli filmen som gick på 6:an igår. Den var bra :)

När filmen var slut så gick Johanna och lade sig och jag dog i soffan där jag åter vaknade vid 03.30! Oj då, åter idiot trött...inga problem att gå upp och ta mina mediciner som jag somnat ifrån för att krypa ner igen...

Igår var en dag då jag kände att man skulle a tjuren vid hornen för att utmana ödet. Vi skulle ta Alice in till utställningen i Norrköping för att se hur hon reagerade i den miljön. Jag var en aning spänd då hon kan gå igång på vissa saker när man möter andra men jag hade en känsla att det ändå skulle gå bra. Eftersom jag var lite spänd så fick Patrik ta kopplet för att jag inte ska överföra fel signaler till min tjej.

Vi kom dit och munderade Alice med sin halti som vi inte använt på länge nu, ifall att det skulle bli för mycket för henne. Men herre min ge så fel jag hade!
Hon strosade och luktade som om hon aldrig varit någon annanstans! Hon var helt underbar! Jag var ganska chockad...
Mellan varven så fick jag säga åt Patrik att ha lite koll då han är väldigt ouppmärksam på omgivningen. Hon gick betydligt friare och ledigare med honom vid alla möten än vad hon hade fått gjort med mig vilket var bra, det var stora, små, korta, långa, tjock, smala, jag alla typer av hundar och ingen som hon brydde sig om. Jag såg däremot att hon reagerade så fort att hon såg en golden och där har vi Bella som är orsaken. Bella är en väns hund som varit hos oss mycket och de har varit bästa vänner. Nu på sistone har jag tyckt att deras relation har ändrats så de har inte fått umgås på samma sätt som tidigare. Det jag tyckte mig se hos min tjej igår var att hon av någon anledning misstyckte i dessa möten...men jag är inte säker. Vi får ta reda på vad det var när vi träffar Bella nästa gång. Finns det någon form av negativ inverkan där så löser vi det då.

Det gick ett tag och efter att ha läst Alice beteende i massor av olika möten så togs haltin bort, fanns ingen som helst anledning att ha den alls. Hon var kanon lugn och tydde sig till oss som hon inte riktigt brukar. Hon brukar fokusera och gärna gå igång på smått då hon tycker de är jätte roliga men inte nu. Hon fick sig en avhyvling av en liten rackare hon mötte så hon hoppade högt och tyckte nog den var lite läskig den där ;)

Vi var inne i trånga utrymmen med fullt med folk och andra hundar ja ni vet, en utställning innebär enormt mycket hundar.
Den känsla jag hade där och när vi sedan åkte vidare finns inte på kartan! Är inte ett dugg orolig längre i dessa sammanhang! Hon var halt fantastisk, mycket mycket lugnare och trevligare mot andra än väldigt många andra hundar där inne...
Jag tackar Gill som tyckte att jag skulle åka in och ta med mig henne för att kolla reaktionen på henne i den miljön. Gill antog att hon inte skulle vara några problem alls och hon hade mer än rätt, men även om det nu gick så vansinnigt bra betyder det inte att man får lita på och tappa uppmärksamheten på kroppsspråket för det...
En reaktion går fort och kan drabba vem som helst, när som helst....något man alltid måste ha i tanken.

Vädret var inte det bästa under tiden vi var där. Jag kikade även på lite prylar som kan behöva i samband med utställning. Ett utställningskoppel av "rätt" karaktär är beställt av tjejen som ska ställa min Alice första gången. Köpte nu ett och jag hoppas att det blev rätt och bra för fy satan vilket pris trots att det var nedsatt..
Det som är så förbannade dåligt med dessa grejer är att jag blev tillsagd att detta jäkla koppel inte är starkt nog att hålla för kraftiga ryck! Tänk om det skulle hända då! Hur förbaskade oklokt är det att tillverka och sälja sådana saker som ska användas på för hunden helt onaturliga tillställningar med massor av hundar där de ska tryckas ihop på trånga utrymmen!!!
Jag vet inte ...jag tror dock inte att det är någon fara med Alice men jag blir ändå osäker och kanske köper ett till....ett som jag kan lita på håller om det skulle hända något! Alltså det behöver ju inte vara min tjej som gör något men jag vill vara säker på att jag kan hålla kvar henne hos mig om jag skulle behöva! i det här fallet tycker jag att det verkligen är helidiotiskt att bara ta fram och rekommendera detta till raser med för mycket styrka! Vad tänker hundfolket själva med är min fråga?

Visst jag kan inte mycket just i den här branschen men mitt sunda förnuft säger i alla fall att säkerheten borde gå före snyggheten på banan! Vad som helst kan faktiskt hända precis vem som helst och var som helst och när som helst!
Lite märkligt i mina ögon....
Frågan är egentligen varför jag köpte det...lite korkat men det blir nog ett halsband till ändå. Tyvärr så vet man aldrig vad och vilka halsband som tänker hålla. Det har ju hänt att ett par har gått sönder genom åren, både till de stora som till Winston...
De stryp jag har haft för 15 kr från biltema har hållt lika bra som de för 200 kr från djuraffären ....det säger väl en hel del kanske.

Nog om det, det som jag köpte igår i alla fall kostade 325 kr och ska endast användas inne i ringen de få minuter som de är där..


Köpte även fler konor inför träningen av olika slag.


Här är en bild bara tagen rakt ut på en bana...
Vad jag vill visa här är inte hundarna i sig utan lite hur miljön ser ut och när man ser alla tälten som är runt banorna så kan man kanske ana hur mycket folk och hundar som finns. Detta är bara 2 sidor av 3 runt en bana som visas...resten kan man nog tänka själv



Summan av min dag igår var underbart betryggande och hoppet ökar åter igen att verkligen lyckas med de saker jag bara kan forma men inte styra till 100%.
Jag lär mig saker för varje dag även om mängden är varierande, intresset är stort och blir hela tiden större och större, lättare och lättare att förstå det ena efter det andra....jag är ju fortfarande samma människa som jag alltid varit och mina värderingar har inte ändrats det minsta, jag är ingen utställningsmänniska (tror jag)... mina babes är mitt liv och vi ska älska varandra och trivas ihop i harmoni...det är min värdering...punkt! Sedan om vi trivs med vissa saker tillsammans att göra så gör vi det såklart om vi kan :)

Hoppsan nu måste jag visst avsluta! Måste få lite annat gjort också :)... just det, nu på morgonen är Alice anmäld till sin första utställning vilket jag kommer vänta på med spänning ;)

Puss och hej så länge <3<3<3<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar