Summa sidvisningar

måndag 9 februari 2015

Blandat mellan tårar och skratt....

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu en stund innan jag ska gå en trappa upp och lägga mig. har just nu min darling sovandes i soffan och alla 4 hundar väntar på att jag skall natta dem men de får vänta tills jag är klar.
Nu de sista dagarna har det varit rent av för jävligt om jag ska vara ärlig. Har haft riktigt jäkla ont och inte kunnat röra mig utan att jag haft extremt med smärta. Där det nu varit värst har varit nacken och även hela övre delen av ryggen ner till skulderbladen. Det har inte alls varit roligt och inga mediciner har hjälpt alls...visserligen törs jag inte tänka på hur jag skulle ha varit utan....

Det har nu varit 5 dagar i rad som har varit fruktansvärda, jag har blivit en aning lurad små stunder som jag trott att jag skulle ha blivit bättre igen men så fort jag lagt mig för natten och sedan skall skiva upp på nytt har det varit tillbaka på ruta 1 igen.

Hur som även om jag har varit skitaktig så har jag försökt att genomföra det som jag hade bestämt trots allt. Det har inte varit lätt, och jag ska erkänna att jag flera gånger känt att jag velat ställa in alltihopa.

Som några av er vet så har jag en hundgrupp på fb där jag verkligen försöker att hålla igång aktiviteter en gång i veckan. Det har varit ett ganska långt uppehåll nu ett tag men de sista veckorna har jag kämpat för att bjuda in vänner med eller utan hund för den sociala biten för alla. 

Denna gång bjöd jag in hela min vänlista via fb, men hur blev det???
Av ca 120 bjudna blev det jag, gubben, dottern och våran Kalle! Av alla var det nog 7 som kryssade i kanske...
Såååå himla dåligt måste jag säga. Man ber att det ska hända något, man vill ha helgaktiviteter och man tycker vi har så mysigt på våra upptåg skrivs det på fb när jag visar vad vi gör men lik förbaskat så kan man inte ens skriva ett "kommer ej" märkligt...
Säger inte mer så har jag inget sagt, tänker desto mer....

Nog om det. Jag vaknade på lördag morgonen med migrän, och smärtsam rygg och nacke. Klev upp och försökte komma i ordning.  Kalle skulle dyka upp vid 10.30 tiden. Ingen mer skulle komma. Vi hade inte så värst bråttom så vi brydde oss inte om klockan utan började knalla när vi var redo. Vi gick åter en promenad till viltvattnet med hundarna, alla 4, packad väska och ett par underlägg att sitta på.

Vi hade med oss korv, bröd, kaffe.  varm choklad. vatten och ett glatt humör trots att inget innerst inne kändes bra alls. Det var ganska jobbigt att gå men eftersom jag är envis som en åsna så tog jag själv alla 4 hundarna ganska långt bara för att se om jag fixade det ;)
Jag hade lite besvärligt ett tag med Lex och även Alice mellan varven, 
Vi kom fram, grillade...käkade och hade mysigt trotsa all de vanliga momentet.

Vill ni veta mer om vad som hänt under helgen - med både text och  foton, så får ni följa med vidare <3....  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar