Summa sidvisningar

torsdag 5 februari 2015

En skit dag med ett trevligt avslut...

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Tänkte jag skulle berätta om gårdagen som var av blandad karaktär.
Min klocka stod på 07.00 för att kliva upp. Jag skulle ha ett nytt möte på arbetsförmedlingen idag tillsammans med arbetsterapeuten där det ska utvärderas om jag skall genomgå en utredning för att ta reda på vad min kropp kan och inte. Såklart så behövdes inte det eftersom jag har kämpat på och känt efter till fullo vad jag kan och inte för att kunna stå ut. Jag fick berätta om mig själv, vem jag är, vilka tankar jag har, vilka önskningar jag har, vad jag brinner för och vad jag kan tänka mig med min framtid. Hon var mäkta imponerad och hade faktiskt inget att tillföra mig då jag redan vet alla turer och hur de går. Hon var en riktigt trevlig individ.
Fick även veta att vårdcentralen har skickat en remiss till Universitets sjukhusets smärtklinik i Linköping för vidare utredning. Känns ganska bra att någon äntligen kan sluta leka med min smärta utan faktiskt göra något, synd bara att det ska ta sådan jävla tid och att man inte kan få hjälp då det är värst. Jag berättade att jag gick på mediciner och hon ifrågasatte vilka. När jag berättade om mina Gemadol så förstod hon i allra högsta grad att jag faktiskt har rejält ont om jag inte tar mina mediciner. Gemadol är samma sak som Tradolan för er som inte vet. Jag äter maximal dos om 200 mg/dygn vilket är maximalt för att inte bli beroende av dem. Jag har nu ätit dessa i ett helt år varje dag för att kunna vara någorlunda människa. Nu en period har jag varit riktigt bra, och då menar jag verkligen bra...inte känt någon smärta på flera dagar i rad vilket inte har existerat en enda gång under sista året.
Men nu är det kört igen...tisdag och onsdag nu har det varit för jävligt. Jag har haft som nackspärr, strålningar upp i bakhuvudet och hela nacken ner i hela skulderbladen och en bit längre ner. Armarna värker i den övre delen. Även svanken har varit sjukt jobbig igen... Visst värre har det varit men jag har varit mycket sämre nu i två dagar och känner att även idag blir en sådan dag...

Jag blir så förbannade trött på bakslag så jag nästan skulle kunna gråta av ren frustration efter allt kämpande...

Hur som så gick jag ju upp klockan 07.00 för att hinna ner till mötet till 10.00. Jag har alltså väldigt lång tid fortfarande på mig innan jag kommer igång, men nu är det en vana ska jag väl erkänna.
Det tar tid att få fart på kroppen, vakna och komma igång samt alla babesen såklart.

Efter mötet igår så var jag på apoteket och hämtade ut en helt ny påse med hela kittet åter igen, skulle ha kostat nästan 1200 kr tror jag men det slapp jag ju eftersom man har hämtat ut en hel del redan...

När jag sedan kom hem åt jag lite och slog ihop som ett korthus, sov i 2,5 timma och var mer eller mindre helt medvetslös.

Under kvällen pratade jag med Patrik om vi skulle fråga Key om vi kunde få ta med Lex dit för att se hur han bär sig åt i sällskap med okastrerad hane. Allt kött på benen är bra kött på benen. Han var glad åt Gobby men hade lite fåter för sig att prata och lägga tassen i dominanta försök men det förbjöds direkt. Gobby är snäll men tar naturligtvis inte order av en liten unghane på hemmaplan dessutom. Vi blev kvar hos Key ett bra tag, Patrik fick även spela lite pingis vilket han tyckte var jättekul. Jag skulle gärna gjort det jag med, men min dag var inte den bästa, klarade inte av det igår men suget fanns såklart.

När vi sedan åkte hem var det jag som körde då Patrik blivit bjuden på en öl vilket vi var överens om även om jag mådde som jag gjorde så hade jag inte hjärta att säga ifrån trots att jag inte ville köra. Det gick verkligen inte fort hem.

När vi kom hem så var hela huset fullt av en vaniljarom då Johanna hade tänt upp vartenda värmeljus som fanns i vardagsrummet eftersom hon satt strömlös en stund medans vi var borta.

Vi hade haft en jätte trevlig kväll hos Key och det kändes som om det var vad jag behövde just då, önskar dock att jag mått bättre så jag kunde vara något mer social....


Ja ni goda vänner och alla andra, så här var min gårdag. Just nu ska jag ge mina babes frukost och ta och krypa ner i poolen och hoppas på att värmen kan lindra smärtan något...


Önskar alla en bra dag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar