Summa sidvisningar

onsdag 18 februari 2015

Jag lovade igår...

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu med andra koppen kaffe. Klockan ringde 09.00 men jag är fortfarande trött, skulle helt klart kunna lägga mig och sova helt utan problem.
Jag har som vanligt intagit min dos mediciner, haft hundarna ute, gett dem mat, gosat lite när de kommer och trycker. De är verkligen underbara hela högen, så tillgivna, så propsande på uppmärksamhet, så avundsjuka när det kelas med en. Man får ibland mys i smyg för det andra för att kunna vara ifred.
Lilla Lex som inte varit här så länge har kommit in sig rejält, han är som de andra, dock lite mer bus då åldern inte är ifatt storleken. Han är verkligen urgo den lilla killen. Igår så hade han ett otroligt mysbehov när jag kom hem efter ha varit borta en stund. Han gav sig inte, smög fram som om man inte såg honom, smög lite med tassarna upp i soffan alltså mitt framför min näsa där jag lås och försökte ta sig upp hos mig vilket var lite för trångt. Han var nöjd så länge jag tog i honom och så fort att jag slutade och skulle ta tag i telefonen som jag hade tänkt se över eftersom jag varit borta var fullkomligt omöjligt, han bara fortsatte söka kontakt för att få mys vidare.
Jag frågade honom om han försöker ställa sig in hos mig nu när jag hittat en eventuell familj till honom. Ja usch, allt är med delade känslor. Jag är fäst vid honom, han är inga problem, en kanon hund men samtidigt ska det bli skönt när det återgår till mitt normala, med bara 3. Det är lite stojigt mellan varven och mycket svårare att finna tid för träning och blir bökigare på promenaderna.

Nog om det...vad gjorde jag igår som jag lovade att återkomma med? Få se nu.....
Jo, jag plockade undan en del, tog hand om alla blommor där jag plockade alla torkade blad och snyggade till dem samt gav dem en chock....alltså de fick massor av vatten denna gång :)
Det blev åter 2 maskiner tvätt körda och vardagsrummet ganska fräsch under omständigheterna. det sopades och dammades igen, nu fäller hundarna så alldeles!

Patrik var ute och snickrade vidare och denna gång var det på boden.. se jag vet inte alls vad han gör när han försvinner ;). Tanken är sådan att vi helst han då, ska beta av lite under våren så det blir fler ställen som verkligen blir klara.

Jag gjorde fakturor, betalade alla nyinkomna räkningar samt lite annat. Tanken var att jag skulle ta hand om mina dokument jag ska skriva men det blev aldrig av då tiden inte räckte till. Hela dagen från morgonen till eftermiddagen var jag på väg in i duschen men kom inte dit förrän straxt innan vi skulle åka.

Det blev lite stressigt i vanlig ordning varför det nu alltid ska bli så, men vi hann i tid. Kalle kom hit och åkte med oss, det var dax för dansen idag.
Idag var en dag då jag kände att det kommer gå åt hecklefjäll med att dansa och att jag säkert kommer få avbryta. Jag hade så jäkla ont så jag visste inte om jag borde åka, men jag tänkte göra ett försök.
När vi startade idag så dansade jag med gubben och jag kan lugnt säga att det inte alls funkade! Det var den värsta gång vi dansat ihop, jag fattade verkligen inte alls vart jag skulle ta vägen! Vi skrattade och bara skakade på huvudet över hur illa det gick, och snart nog fick vi byta partner vilket var positivt för oss båda.
Jag var denna gång lite tankspridd och kände inte förningarna på rätt sätt, det var svårt. jag vet inte om det bara var så eller om det var jag som var ockuperad av att jag hade ont och inte var som vanligt i tankar och kropp.
Något galet var det i alla fall. Hur som så tog jag mig igenom hela timman men jag tittade på klockan och önskade att det vore slut tidigare denna gång även om jag tycker det är vansinnigt roligt.
När vi åkte därifrån så passerade vi Jysk vilket vi pratade om förra veckan för de skulle ha madrass kväll.

Jag provlåg en madrass förra veckan som var sjukt skön men kostade då 1699:- Detta för en bäddmadrass! hua!
Vi visste att driven skulle vara nu så tanken var att kolla prisen nu.
Jag gick raka vägen dit och provlåg och blev kär igen. riset var nu 1250:- lite bättre så att säga.
Fy fan det kostar att ha ont! man har sååå förbannat mycket mer utgifter i kampen mot smärtan för att finna lösningar, skulle inte göra något om man kunde få hjälp ekonomiskt med sådana utgifter. Sist när jag hämtade mediciner så hade jag 50% på högkostnadskortet men fick betala nästan 600:- ändå!

Denna gång hade jag tur, min madrass som jag provade ut låg fel.... ordinarie priset var 2200!!! Men nu hade jag tur så att den kostade på rean lite över 800:-, ja bara en 1/3 del av priset :). Detta innebar en ny  madrass som jag nu hoppas på ska vara ännu snällare mot min rygg. jag köpte även några nya kompisar d v s några Wellpur kuddar. Jag har haft en liten som är den enda jag inte får ont i nacken av i sängen så nu fick det bli fler. Det blev en sängkompis, en mindre soffkompis en sådan som jag har sedan tidigare vilken även ska få vara resekudde, en ny nackkrage så jag kan sovai i bilen eller på plan samt när jag ska sitta avslappnad med rak rygg så inte nacken sjunker ihop. Alla dessa saker som är utformade på hälsosamt vis är ju så himla dyra så jag kräks! ...men denna gång var det överkomligt i alla fall. Det blev även nya hundsängar till riktigt bra pris så jag köpte 4 st.
Självklart måste babesen få lite med ;)

Kalle var ju med och han köpte nu nya bäddset på rean och det var nog han också glad över. När vi skulle åka hem så var det lite trångt i bilen så att säga men oj vad roligt vi hade :).

Vi åkte hem, packade ur, drack kaffe och pratade och så blev klockan så där jäkla sent igen!
Men jag kan säga att jag var inte den sista aktiva personen denna kväll ;)

Önskar er en bra dag, mina förhoppningar på mig själv är stora men måste verkligen piggna till först annars kommer absolut inget vettigt bli gjort.

Eftersom en god vän till mig var så nyfiken vem min kompis är som jag delade säng med i natt och som jag önskar njutningsbara stunder med så kommer bilden nu sist efter att visat hur stackars Kalle fick åka hem med oss från Jysk igår kväll ;)

Vem vet kanske ses vi lite senare igen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar