Summa sidvisningar

fredag 27 februari 2015

Kunde inte sova...

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu i vardagsrummet under en filt efter att ha tänt en brasa. Är lite ockuperad i huvudet så jag inte kan sova. Nacken värker ner i skulderbladet på högersidan och även upp i nacken, känner att et migränanfall inte är långt borta. Så fort jag har skrivit inlägget klart så blir det åter sumatriptan. Jag har tagit restera dos av  mediciner dvs, gemadol 100 mg och även Tradil 400 mg  men idag även en extra värktablett som jag inte just nu kommer ihåg namnet på. Man är helt klart en aning avtrubbad mellan varven ...kanske inte så konstigt om man blir trött rakt upp och ner och bara somnar.

Gårdagen bestod av blandade sysslor och jag är riktigt nöjd med dagen i jämförelse med av vad jag har varit den sista tiden. Jag har haft saker och har fortfarande hängande över mig men har fokuserat på mitt projekt så jag har inte haft tid till övers. Även om tid har funnits mellan varven så har jag då inte haft någon möjlighet eftersom hela kroppen sagt ifrån. 

Idag vaknade jag mitt i natten och kände att jag ville gå upp men fick tänka om igen..
Jag vaknade åter igen vid 6.00 tiden och kunde inte sova mer, måttligt irriterande eftersom jag skulle behöva sömnen antar jag. När jag sover länge blir jag bara ännu värre i kroppen så det är bara att acceptera att jag kommer att bli trött igen lite senare och förstöra mina sysslor för dagen ännu en dag. 

igår var startsträckan lång som så många andra dagar. Johanna var hemma från skolan då hon inte mådde bra. Jag pratade med en god vän som jag inte pratat med på länge nu, vilket var trevligt. Jag tog mig i kragen och gick ett varv på tomten. Nu har ju snön smält bort så nu kommer det fram alla vinterns utgifter från mina babes och det är ju då en del. Man säger att det som göms i snö kommer fram i tö och det må väl gudarna veta ;).

Självklart har jag städat upp tidigare men det blir långt ifrån på samma sätt, hade en dag förra veckan som jaa även då storstädade på samma vis men då fanns massa snö kvar så jag kunde inte få bort allt. 
Men igår tror jag att varenda utgift hittades så det är fräscht på det viset på tomten. Hela tomten för övrigt är en leråker och hundarna har varit fruktansvärt dammiga efter sina lekar och tassavtryck på varandra med leriga tassar som torkat. Hela min groventré har sett ut, med damm, hundhår efter fällningen vilket de nu är i full gång med, samt torkad lera i golvet som knappt syns men finns där. För längre sedan så gjorde Patrik mig en stor tjänst, han köpte en slang som är som en spiral, en suverän grej vilken jag igår invigde. 

Efter ett par timmar ute med hundar och en tillsnyggad tomt från hundskit från min sida, Patrik var ute och fortsatte att snickra panel på boden där det fortfarande inte är klart, så gick jag in och tog med mig hundarna. Alla 3 togs in samtidigt i groventrén. Jag plockade undan allt som behövdes och tog fram de tillbehör som jag var tvungen att använda. Nu var det stor bad på G :).

Jag startade med Alice, måste säga att hon förvånade mig lite, hon som inte gillar att bada kom först och stod så gott som stilla hela tiden jag tvättade henne, det var över förväntan. Tidigare har jag fått tagit fram ett koppel för att få henne att stå stilla men inte denna gång. När hon var klar så fortsatte jag men Ebba, hon var den nästa frivilliga. Sist men inte minst så var det Winstons tur. Han var lite tjurig och försökte låtsas om att han inte fattade vad jag ville men gav upp snart nog.

När alla babesen var rena och fina efter en rejäl tork med handduken så tog jag hand om hela groventrén. Jag skurade och skurade så det enda som nu är kvar är klädskåpen men inget annat. Oj vad det nu luktade gott där ute, jag kan säga att jag njöt oerhört.

Hundarna fick nu komma in i resterande yta i huset och vi satte oss till bords för att äta. Patrik hade under tiden lagat mat som jag grejade. 

Det som var jobbigast under dagen var att kaffebryggaren gav upp under förmiddagen och vi fick plocka fram den gamla som vi inte använt på jätte länge. Det smakade inte alls som man är bortskämd med numer. Patrik fick ta kaffebryggaren med sig och lämna ner den på Djurbergs och där skickade man iväg den på service, inte alls dumt :)...men man kommer få dricka äckligt kaffe ett tag framöver.

När jag var klar med mina sysslor som jag hade gjort så föll en ganska tung sten från mitt bröst, det kändes verkligen bra. Jag har varit så skitaktig på sista tiden att jag inte kunnat ta mig an sådana här saker utan har fått gjort mycket lättare saker. Vi ska inte tala om hur jag mår när jag inte klarar av det som jag vill och alltid tidigare har gjort. Mycket har jag accepterat i mitt tillstånd men långt ifrån allt.

Min tanke idag är att fortsätta att beta av en massa saker som ligger som störande moment i min koncentration. Jag har en hel del som väntar men jag har svårt att koncentrera mig på saker runt omkring då jag inte har saker i ordning, dvs städat på olika vis. När det inte är i ordning så är jag lika rörig i huvudet som det ser ut i mina ögon så det är bara att ta tag i skiten så jag kan få ro att komma vidare med min planering. 

Mitt uppe i allt så händer det en himla massa andra sker som stör ordningen och som verkligen stör. Vad det handlar om har ingen betydelse utan vad jag vill säga är att energin inte är på topp även om man försöker att lägga det åt sidan. Självklart är det människans verk som gör intrång på tankar och stjäl en och annan minut och som får blodomloppet att gå lite snabbare genom venerna än vanligt. Märkligt inte sant...

En annan sak som är lite konstig är att människan är så jäkla intresserad över när tragiska saker händer så som osämja, elakheter, tragedier, smutskastning, övergrepp, avslöjanden av negativ karaktär osv....

Vem vet eftersom mina toppinlägg handlar om den typen av text så kanske snart nog nya inlägg går upp i toppen på de mest populära. 

Jag avslutar nu för denna gång och bjuder på några bilder från gårdagen...
Vad som händer vidare får ni säkerligen veta om ni väljer att återkomma, vi får se om vi syns...

Puss så länge  <3









Nog är de goa tillsammans, och det tar på krafterna att bada <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar