Summa sidvisningar

onsdag 4 februari 2015

Börjar med lite av dagen...

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu har jag äntligen satt mig ner en stund. Har laddat med en kopp kaffe men tyvärr har jag som vanligt nästan druckit upp allt i hopa innan jag satt mig till rätta. Jag har varit riktigt kass på att skriva här på bloggen och ber lite om ursäkt till läsarna för det. Det har gått i ett måste jag säga och så har det kommit saker i mellan samt att orken har svikit en aning då huvudet som vanligt går på högvarv och pressen jag sätter upp på mig själv. Ja sådan är jag. jag har sjukt höga krav på mig själv och det är väl på både gott och ont. Pressen ökar och ibland känns det som om jag nästan kvävs, jag kan bli helt tom totalt och så tar det stopp och jag får inget gjort i perioder, den andra sidan är tvärtom, jag lär mig massor, gör massor, utökar mina vyer och ger mig fan på att lyckas vilket efter mycket möda och stora besörjelser brukar lyckas  men inte smärtfritt...

Det har hänt ganska mycket nu de sista dagarna men jag börjar med dagen.
Idag var första morgonen Lex har varit här. Vi har sovit på soffan med honom och Winston inatt och de andra 2 har som vanligt sovit där de alltid sover. Jag har sovit skit dåligt eftersom Lex har varit uppe 318 gånger typ, han har kommit till mig och kelat, han har kollat läget vad vi och Winston gör, han har buffat lite när han hört Alice och Ebba osv...
En ganska sömnlös natt för mig alltså. Visst har jag sovit några timmar men inget direkt sammanhängande. Jag öppnade upp och släppte ihop dem i morse  när jag knappt vaknat själv och det gick bra. Ebba håller ställningarna. Nu har Winston slutat tjura och Alice är idiotsnäll mot lilla Lex, faktiskt mycket bättre än vad jag kunnat drömt om.

Jag vaknade av klockan vid 7 men hade verkligen ingen lust att gå upp, var så gott som död. Jag klev motvilligt upp då jag visste att snart får jag besök. Ullis var på ingång kl 8 för att jag skulle hjälpa henne med något jag inte visste vad det var.
Hon var kvar och Ludde gjorde oss även sällskap ett bra tag. Klockan var nu ganska mycket. I perioder var jag fruktansvärt trött så jag trodde att jag skulle somna ifrån Ullis vid ett par tillfällen. Trots att jag var supertrött så hade vi so vanligt trevligt och pratade om allt mellan himmel och jord. Patrik var iväg och körde snö då han äntligen blivit ut-ringd...eller rättare sagt ringde och frågade när sjutton de behövde få det plogat.

När mitt besök sedan åkte så pratade Patrik och jag en stund med varandra men lade oss båda tillrätta och somnade i varsin ände på soffan. Jag hade satt klockan eftersom jag var tvungen att hinna fixa till mig något och byta kläder innan det var dax att dra in till Norrköping för kvällen. Idag började danskursen igen, jag ska vara ärlig och säga att hur roligt jag än tycker att det är så hade jag ingen lust, jag var fortfarande jättetrött.

Micke dök upp för att köra denna gång och så mötte vi upp Kalle på Hemköp för att samköra till stan. Vi är helt klart ett glatt gäng som har riktigt roligt tillsammans när vi åker. Patrik, ja, Micke och Kalle har nu gått Bugg grundkurs under förra terminen. Vi alla utom Micke har även gått Fox grunkurs under förra terminen vilket har varit jätte kul. Jag har faktiskt lyckats att ta mig igenom båda kurserna med min rygg utan större problem. Det är lite konstigt tycker jag men ju mer jag rör mig desto rörligare blir jag. Visst blir jag både trött och får mellan varven ont i ryggen utav ansträngning men det har gått över när jag fått vilat. Likadant har det varit med mina promenader. Det går jättebra så länge jag är igång och hundarna inte drar,jag använder ett midjebälte och även halit för säkerhets skull för att jag är ganska klen i ryggen om något oförutsett skulle uppstå.

Idag startade nästa kurs, Bugg 1. När vi idag kom dit så kändes det fy sjutton ska jag säga, hade total error i hela knoppen och har inte tagit ett enda sådant danssteg sedan förra kursen slutade före jul.
Kändes som om jag faktiskt glömt allt, men det tog inte lång tid innan jag var inne i det igen.

Det kändes underbart att kunna få vara med som alla andra människor igen, visst är jag lite av en tävlingsperson, så jag skulle aldrig tillåta att det inte funkar. Det gick riktigt bra idag och allt funkade mer eller mindre kanon. Visst några felsteg, krockningar och lite hjärngympa krävdes när man nu glömt hur man bar sig åt!!!          
Men som sagt det går att komma in i sakerna snart igen. Kan inte beskriva hur hur jäkla roligt det är när det flyter igen.

Efter dansen var det bara att åka hem igen. Trött som en tok, nu har jag åte igen suttit och somnat i texten så jag ger mig med bara ett inlägg nu igen.

Säger nu godnatt och hoppas ni haft en bra dag och så syns vi vidare snart igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar