Summa sidvisningar

söndag 1 februari 2015

I goda vänners sällskap

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Idag än så länge har varit en ganska lugn dag, inte gjort mycket mer än att surfa på nätet.
Igår var en något annorlunda dag men den var riktigt trevlig. Hade planerat en promenad till viltvattnet men korvgrillning ännu en gång men uppslutningen blev nästan obefintlig så vi avblåste det hela men bara på grund av vädret. Det skulle snöa som bara attan och det blev bara Kalle som skulle kompa med oss, så vi talades vid och bestämde en annan dag med bra väder för vår utflykt.

Tanken var nu att de skulle komma några besökare till kvällen, kanske ta något av bolags karaktär och kanske ett dopp i poolen om det fanns tid och lust. Kalle skulle komma vid 16 men vi ändrade oss igen. Han fick komma omgående så väntade vi in honom för att han skulle få följa med på en promenad i alla fall men utan grillning. Jag hade ett mål denna vecka ... att komma över 2 mil i promenader under veckan. Förra veckan blev det 19,2km och min tanke var nu att öka en aning. Jag kämpar som tusan med att återfå mitt rörliga liv igen. Allt är inte så enkelt men jag har faktiskt kommit en bra bit på vägen genom min egen träning på mitt eget vis. Vi tog en promenad till klarsjön och tillbaka vilket var en riktigt trevlig men lång promenad. Allt gick väldigt bra nästan hela tiden men på hemvägen fick min kära Alice något hjärnsläpp igen och förstod inte vart hon skulle gå utan började åter igen att dra som en galen...
Riktigt jobbigt.

Vi kom tillbaka strax efter 17 så nu var det snabba ryck att duscha och käka. Jag började med duschen och blev inte klar med maten men körde en stå middag och det gick ju det med. Anna Engla och Kristian kom strax efter kl 18 då hade precis Micke och Rickan dykt upp med. Vi satte oss i matrummet och fikade, snackade och en stund senare gick Anna och jag upp på övervåningen där hon provade kläder som jag lagt ut till salu på min facebook. Hon hittade en hel del som var passande för henne. Kanon bra tyckte jag naturligtvis. Hoppas nu att kläderna kommer till bättre användning där än här,

Vi blev ganska sena med att bara prata skratta och så vidare så Rickan tog sig ett bad själv även om han inte tyckte det var så roligt själv men läget för oss var inte riktigt passande just då. När sedan alla åkte härifrån så var frågan skulle vi bada eller se en film och gnaga gott denna gång?
Kalle var kvar och skulle få låna soffan över natten. Vi kom överens om en film så jag tog fram swefilmer och hittade en film 3 days to kill med Kevin Costner. Den var helt klart sevärd och inte alls så tokig. Därefter blev det en vanlig runda med mediciner, släcka ner. kissa hundar och så vidare för att sedan gå och sova.

Vi hade en riktigt lugn och trevlig kväll och promenaden blev 7,4 km vilket var helt över det vanliga. Kanon bra för att vara min trasiga kropp, är super stolt över in prestation och att även gubben gladeligen följer med för att röra på sig vilket är bra för hans diabetes.

Nedan är några bilder från vår promenad. Vi vilade en stund vid klarsjön för att orka gå tillbaka :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar