Summa sidvisningar

fredag 6 februari 2015

Medans jag väntar...

God eftermiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu en stund vid datorn igen då jag väntar på gubben. De andra 2 käkar nu middag men jag vill inget ha. Har mått illa till och från hela dagen och varför vet jag inte men det är nog inget utan att det går över.
Jag har haft en skit dag idag med vilket inte är allt för kul, smärtan i hela nacken och axlar ner i skuldrorna ger sig visst inte alls.
Jag har i alla fall lyckats göra något idag men inte på långa vägar så mycket som jag hoppats. Jag har dammsugit hela nedre våningen samt tvättat golven som jag tänkt.
Jag har väldigt lång tid suttit med  leverantören i telefonen. Jag blir bara så förbannad på Animail så det är inte klokt, de försöker lura sina kunder i ett så om ni har dem så dubbelkolla allt. Jag kommer att sluta att vara deras kund då de nu har klantat till massor med olika grejer i ett.
En gång så tog det 6 månader att kunna använda min sida med inloggningen och fick ringa in beställningen varje gång. Detta bara för att de inte kunde informera om att inte explorer kunde läsa deras sida, allt funkade bra via chrome.
En annan gång hölls inte leveranstiden på två dagar och jag blev vansinnig. Såg att de packat och skickat min leverans den dagen jag skulle haft den hemma! Mitt foder var då slut trodde jag. Jag hade s¨dan tur att jag hittade en säck som jag inte visste om men det hör inte hit. Det hade jag inte när jag ringde. Jag fick panik! Vad skulle jag göra utan foder??
Tello som jag ger mina går inte att få tag i hur lätt som helst, man föreslog att jag skulle ge mina hundar ris under tiden!!!
Fatta vilken jävla idiot! Den gången var jag riktigt förbannad. Det slutade med att de bjöd på leveransen. För ett tag sedan höjde de mitt foder från 329 kr säcken till 405 kr för den ena 369 kr till 389 kr för den andra. Då blev jag åter förbannad och undrade om det inte fanns måtta på höjningen.
Det slutade med att jag hade rätt, de drog tillbaka sin höjning till 329 kr men den andra kvarstår på 389 kr. Som plåster på såren så fick jag en rabatt kod på 15% på hela nästa beställning. Som om 15% skulle hjälpa mig mycket som uppfödare. Jag bytte leverantör den gången.
Nu när jag har blivit registrerad uppfödare skulle jag åter kolla hur mycket det gjorde för mig på mina beställningar. Jag skulle automatiskt ha 10% på alla tillbehör som uppfödare så jag kikade runt.
När beställningen lades fanns ingen rabatt.. Jag ringde åter igen.
Vi ber om ursäkt men jag fixar det med en gång fick jag till svar.
Jag sa jag nu hände det något på min skärm. Priserna blev andra men det är inte några 10% som är avdraget för det stämmer inte.
Fick svaret att jag måste logga ut för att logga in på nytt vilket jag gjorde, problemet kvarstod.
Jag ringde igen och bad att få prata med samma person. Hon försökte förklara men jag vägrade ta den ursäkten utan bad henne att lyssna på vad jag sa....det är fel hos er... inga priser stämmer!!!

När jag förklarat klart så förstår hon vad jag menar och håller med att det är fel hos dem åter igen. Denna gång så får jag åter igen rätt så jag ska göra min beställning om jag nu fortfarande har lust så ska jag få rätt rabatt som jag har rätt till...

Det är väl fan vad jag ska få härja för att få det man har rätt till hela tiden. Nu har jag varit i kontakt med Svenska foder och även vår återförsäljare i Söderköping som kommer att ta hem fodret år mig i fortsättningen...visserligen till samma pris men håller man på på och strular och inte har ordning på sina saker så mister man kunder jag binder mig gärna tillsammans och samarbetar med villiga partners.

Tack och adjö Animail när jag är klar med det jag tycker att jag ska ha...dock absolut inget mer foder därifrån.

Som ni förstår så har jag inte hunnit så mycket mer idag utan jag har strulat i telefonen i ett kör. Jag hade en vän som ringde tidigare men jag svarade inte...hade inte tid. Jag hade redan talat om på bloggen här att jag antagligen inte kommer att svara då jag mår bra. Nu mår jag visserligen inte bra men jag har inte tid för mer telefon.

Nu har min kära gubbe käkat klart och jag har nu väntat på att han ska bli klar så vi tillsammans kan krypa ner i poolen för att kurera oss tillsammans, poolen håller nu 42 grader så idag hoppas jag på att det hjälper ordentligt med värmen för ryggen.
Har fler saker som jag ska ta hand om sedan om jag bara har lite energi men hoppas hoppas innerligt att jag verkligen får det gjort :)

Puus och kram så länge... kanske återkommer jag senare om jag kan , vill och orkar...vi ses då igen ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar