Summa sidvisningar

lördag 14 februari 2015

Utökar mina vyer....

Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu har jag åter kommit hem och vart jag varit kan jag berätta senare. Jag tänkte nu berätta vidare om veckan som har passerat och har nu kommit till torsdagen.  Jag började med att dra igång 2 maskiner tvätt. Patrik fortsatte att snickra på sitt projekt som han påbörjat.

Jag grejade en del och tog disken åter igen, satt och grejade en del vid datorn med lite som behövdes innan det var dax att fara iväg in till Norrköping på möte. 

Vi hade tur och hamnade först i kön och fick komma in först på drop in. Vi diskuterade en hel del olika möjligheter och turer åt alla håll och kanter. När vi var klara där och kände att vi skulle kosta på oss en gofika i stan så gick vi till kafé 12:an, köpte en varsin räkmacka och semla samt kaffe på det såklart.

Inte alls tokigt och räkorna var fantastiskt goda

Lite grått och trist väder men vad gör det när solen lyser på hela insidan av själen ;)

Efter att vi hade varit på fiket åkte vi vidare för att kolla om Jula hade några termobraller till utförsäljning som var lagom i storlek till mig. Tyvärr så fanns det bara stora tält eller vad jag ska kalla dem för. Små storlekar men borde inte varit så stora tycker jag. Tråkigt men ett riktigt billigt Jula besök.
När vi hade varit där klart så for vi hem igen så som vi oftast gör . Vi har oftast bråttom och jag vill hem till hundarna, det är fel årstid än för dem att vara ensamma något längre,,,

Denna gång hade jag åter ett nytt besök att ta hand om, jag skulle ner till veterinären för att vaccinera hela min liga. Alla fick allt vaccin som behövdes tog även pi vilket behövs hos de för att inte kunna få kennelhosta.
Även fick sin årsspruta och en besiktning. Han charmade såklart veterinären. Fick väldigt bra utlåtande på alla mina hundar men jag ska väl skryta lite vilket jag sällan gör, När veterinären träffade Winston som nu är inne på sitt 11:e år så sa hon att det var den finaste cocker i den åldern och  inte luktade han illa tmer eller mindre alla gör.

Nu var de klart för denna gång och såklart blev det lika trevligt som alltid. Träffade även en väldigt nära släkting som inte riktigt hade samma enkla besök som jag.

När jag åkte därifrån så blev det till Willys för att köpa potatis, vidare hem efter att ha träffat människor som var ett tag ett tag sedan jag såg. Blev dock ett nytt bokat möte nästa vecka. När jag kom hem blev det farmen och sedan kålpudding och potatis, gott! 

Slog sedan ihop som ett korthus, nu var orken bara såååå slut.
Så här var min torsdag. Hoppas ni alla hade en riktigt bra dag. ;)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar