Summa sidvisningar

måndag 23 februari 2015

Före tuppen....

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Eftersom det inte blev av att skriva vad som hände här igår så tänkte jag göra det nu. Har nu redan hunnit med 3 koppar kaffe och gjort en reklamations anmälan till animail på de varor som ska återsändas men största problemet är att hitta öppen tiderna på posten i Söderköping för att kunna lämna in paketet! Märkligt.

Igår mådde jag som det som läser min blogg vet, fruktansvärt skitaktigt. Det tog lång tid innan jag mådde bra igen men det hände i alla fall som väl var.

Jag tog mig ett varv i poolen och en stadig på det vilket gjorde susen, hade då redan blivit av med migränen annars hade det inte varit möjligt det heller. Under tiden som jag och Patrik låg i poolen och kurerade oss så var Johanna jättegulligt och tvättade målningen i köket samt kyl och frys i matrummet :).
Det blev riktigt rent och fint och TACK SNÄLLA RARA för hjälpen <3

Jag blev jätte glad... :) Under kvällen sedan så skulle jag hjälpa henne med sitt hår. Hon hade fått ett ryck och jag lovade att hjälpa henne vilket jag gjorde. Det kommer fortfarande krävas en hel del innan resultatet är nått men en början är nu gjord. Spännande var det så vi för väl se vad det blir av det senare.

Vi bestämde oss för att se Wallander igår, vilken jag måste säga var nog den sämsta jag sett av alla. Till slut så somnade jag till åtskilliga gånger så Patrik fick väcka upp mig. När filmen var slut så var det som att trycka på en off knapp så slocknade gubben ist.
Det gick fort som tusan vill jag lova, och nu så kände jag mig pigg...mycket märkligt. Jag gav hundarna sin kvällsmat ganska sent men det har nu blivit lite strul på den fronten...Alice vägrar äta om hon inte får vara med matte..

Hon vill ha sin mat om jag sitter hos henne men igår var inte ens det heller möjligt!
Hon bara vaktade sin mat och bar sig illa åt när de andra två rörde sig efter de ätit så till slut fick hon vara utan. Det blev ganska hett vid ett tillfälle mellan henne och Ebba då de for efter samma piller på golvet. Tendensen för muck visade sig just i ögonblicket.

Jag gick i mellan såklart och läget var lugnt igen. Maten togs bort och läget var åter som det ska. Ebba bad nog lite om ursäkt att hon brusade och inbjöd till lek innan de skulle sova.

De fick utrymme att leka ihop sig lite efter den incidenten som varit och strax därefter så fick de ligga sig.
Nu låter det som att det hände något allvarligt vilket det inte gjorde men jag läser av mina tjejer och alla som är runt om mig som om det vore en bok allihopa och igår läste jag att det kunde ha uppstått problem om jag inte agerat...vilket jag såklart gjorde.
Självklart kan det hända att även mina babes inte kommer överens riktigt i alla situationer och vresar till som oss alla, men det är nästan obefintligt.

De fick gå och sova och jag gick en våning upp. Patrik somnade åter omgående och för mig tog det inte heller lång tid. Jag somnade nog runt midnatt.

Nu på morgonen vaknade jag först, strax efter 05.00 och var pigg som sjutton, dax att då gå upp. Jag gick ner, tog hand om babesen och gjorde kaffe, satte igång en brasa och som jag sa reklamationsanmälan till animail.

Jag hoppas på att få en hel del gjort idag, men vi får väl se ...förhoppningar finns såklart.

Önskar er en bra dag, jag återkommer såklart som vanligt ...puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar