Summa sidvisningar

tisdag 10 februari 2015

En fantastisk dag. ..

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu har jag pysslat med lite andra saker så nu kan jag fortsätta berätta vad som sedan gjordes under gårdagen.

När vi gick från Bakfickan där vi åt vår lunch så satte vi oss i bilen och åkte ner till grönområdesparkeringen vid Söderköpings Brunn.

När vi parkerat så packade vi ut alla hundar ur bilen och förberedde vår promenad. Vi beslutade oss för att försöka ta oss till Mem och tillbaka. Vädret var fantastiskt och temperaturen kanon behaglig. Jag tog på mig mitt midjebälte som vanligt och kopplade dit både Alice och Ebba hos mig. Patrik fick ta Lex och Winston till en början. Vi startade och det gick bra. Efter dagens behandling så hade jag inte det minsta ont, så förutsättningarna idag var super.
Efter vi kommit halvvägs till Mem så var det inte plöjt längre utan det blev betydligt mer ansträngande att ta sig fram, men det gick trots allt. Vägen var längre än vad vi mindes den. inga möten med andra hundar idag vilket var bra då det är ganska länge sedan som mina babes var iväg på en promenad på det här viset. Lex har aldrig heller varit med oss på det här viset så vi visste inte riktigt hur han skulle reagera vid möte vilket var därför som Patrik fick ta honom.

Promenaden genomfördes och vi tog oss till målet och hela vägen tillbaka. Totalt blev det 2 tim och 15 minuter samt 1,1 mil. En riktigt trevlig promenad.

Medans vi var iväg så ringde Ullis till mig och sa att de var  ute och åkte så hon skulle lämna tillbaka borstarna som hon lånat för att prova på Freja vilket hon gjort.
De lämnades vid min bil under tiden. 
När vi väl var tillbaka vid bilen åkte vi hem, packade av släpkärran och gick sedan in och gjorde ingenting mer alls för dagen av nyttighetsvärde. Kan faktiskt erkänna att jag var ganska trött. 

Vill tacka alla för en fantastisk dag. Jag kommer närmare och närmare mina egna mål för varje dag  som går. De dagar som jag får må bra utan smärta är nog ganska aktiva dagar. 

Har fortfarande många ess i rockärmen och tar fram dem när jag tycker att det passar i tiden...

Ha en riktigt bra dag <3 bjuder på några foton från gårdagen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar