Summa sidvisningar

lördag 21 februari 2015

Lex byter hem...

Goddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Idag är ingen vanlig dag utan en dag att minnas med blandade känslor. Idag har Lex flyttat från oss och har nu ett nytt hem hos en familj i Göteborg.
Han charmade som vanligt mer än vad man tror, såsom alla mina babes lyckats göra. Det var ett väl moget par med god erfarenhet som kommer att dela hans liv och träna lydnad och spår med honom bara för att det är roligt. De har nu köpt en stor gård med massor av skog och mark där de har huset bredvid vattnet med egen strand. De har barnbarn som kommer och hälsar på ofta och även mycket umgänge med andra hundägare vilka de brukar hjälpa med att vara hundvakt då de saknat egen hund länge men inte tyckt att de bott rätt för hund. Han kommer att vara en del i familjen som även kommer att få vara med överallt. Husse jobbar på egna villkor och Lex kommer inte behöva vara ensam utan kan följa med eller vara hos matte om så är. 

Det känns verkligen bra men tomt och tyst. Han är en urgo individ som älskar alla....
Trist med så långt avstånd men desto mer semester när vi kommer att åka och hälsa på honom senare. Vi kommer att hålla kontakten, vilket jag alltid ber om. De kommer att både höra av sig och skicka kort på honom. Jag känner mig lyckligt lottad som får vara en liten del i alla mina mina valpars liv och tackar alla mina köpare innerligt för det. 


Gratulerar även LEX, EXXO,FREJA,WOOPIE och ZITA på sin 1 årsdag idag.
Deras stamtavlenamn är BLAZE, BULLDOZER, BELLO, BIMBO och BABE.

Hoppas av hela mitt hjärta att alla mina valpar får en bra dag som alla andra dagar i resten av sina liv. Nu är det ett helt år sedan jag fick vara med om en valpning och min andra kull föddes. Saknar det oerhört samtidigt som jag har haft tillvaron fylld med så mycket annat. 

Ett stort tack till mina valpköpare som ger mina babes en speciell plats i sina hjärtan och delar deras liv med glädje och omsorg. Ni gör ett bra jobb allihopa <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar