Summa sidvisningar

torsdag 5 februari 2015

Stort tack till underbara

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Som ni redan vet har jag varit dålig på bloggen på sista tiden. Jag har några inlägg som jag känner att jag vill ta ifatt men har inte hunnit riktigt. Som ni säkert förstod igår så hade jag tänkt mig att skriva en del men det gick åt pipsvängen då jag somnade i det första inlägget. Hade tänkt mig ett par stycken men ack vad jag bedrog mig.

Med detta inlägg vill jag tacka Gunn och Paul som var här i Söndagskväll. De kom ganska sent och visste knappt om det skulle funka eftersom jag var så satan strött. Jag sa ifrån först för jag kände att jag bara ville lägga mig och sova men efter en film så hade jag piggnat till en aning. Vi beslutade tillsammans att träffas trots klockans sena timmar eftersom Paul skulle åka iväg till Norge igen dagen därpå. 

De ville komma och fira att jag fyllt år, så jag får fira länge ;)....nästan en hel vecka nu :)

När de väl dök upp så hade de Emilia och Atlas med sig. Som vanligt tar det en stund innan alla hundarna har kommit ihop sig och det börjar lugna ner sig men det är smällar man får ta. Hundarna går först!
Jag måste säga att jag var otroligt imponerad av Alice när hon träffade Atlas denna gång. Hon stod cool lugn medans han for omkring och skällde som en idiot till att hon fick nog och skrämde honom ur pälsen ;)

Efter en stund hade energin lugnat sig så pass att man kunde ta in ligan i huset. Dock var Atlas fortfarande hög men han beordrades om och om igen att stanna kvar och ligga ner då de andra intog en varsin korg och bara beskådade läget därifrån. Vi skulle ju liksom fika och det värsta jag vet är när man aldrig får vara ifred och umgås på grund av icke lyssnande hundar. 

till slut låg han kvar ganska bra men det tog en stund och en hel del tillsätta visningar ...

Nog är han snygg min lilla pojke <3

Nu var det dax att öppna lite paket som de hade med sig till mig :). Tar inte upp mina tankar om paket igen eftersom jag vet att de inte köper saker till mig av tvångskänsla utan av ren vilja. 


Här är 2 stycken bag in box lådor i plåt som jag fick :). Riktigt roligt, jag hade faktiskt aldrig sett dessa tidigare annars hade jag nog haft någon redan men jag blev jätte glad. riktigt roliga grejer och nu som ni ser har jag redan invigt den ena med den boxen jag hade hemma :)


Jag fick även två ljus som doftar syrén vilket jag brukar använd som doft på min ajax när jag ska städa så det luktar riktigt gott och fräscht. 

Nu var det ju så att Emilia var med för att fira mig och hon hade med sig egna saker till mig. Hon hade en jätte fin blomma och ett kuvert. I kuvertet låg ett passande litet anteckningsblock som just nu passar mig som handen i handsken och sedan även ett brev. Brevet var jätte fint och jag tog med det ut i köket och läste det i min ensamhet eftersom jag är lite känslig och tårarna gärna rinner när jag får rara och omtänksamma saker. Allra helst när man verkligen visar att man betytt något positivt för någon vilket jag misstänkte att det kunde vara av den karaktären i brevet. Jag lyckades hålla tårarna tillbaka men det var inte lätt. Tack tackade så mycket som man gör när man är artig men jag tror inte att någon vet hur mycket sådana här saker betyder för mig. När personliga saker och saker som man lägger energi på att få till så är det värt ännu mer än annars. Det blir liksom en träff rakt in i hjärtärat som jag inte kan förklara men några kanske förstår hur jag menar. 

Här är blomman och det fina brev jag fick av Emilia, mitt underbara kusinbarn. Känns skönt och fantastiskt att man kunnat ge så mycket utan att egentligen göra något alls....<3


visst är det en gullig blomma <3

Kan man få en bättre överraskning???
Själv kan jag inte svara på det...tack snälla för allt Emilia<3<3<3<3


Passande för mig :)


Min idag just denna dag innehöll känsla...<3<3<3<3


Ännu en gång..STORT TACL



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar