Summa sidvisningar

lördag 16 maj 2015

Bad en vän om hjälp....

Torsdagen den 7:e maj har anlänt.....

Tjing igen...
Denna dag var en dag då jag kände mig stressad. Kände att jag hade vissa åtaganden som jag var tvungen att göra, jag var tvungen att handla vilket jag inte kan göra själv. 
Det har fortfarande inte hänt att jag har kommit i kontakt med min kära make för att utföra denna aktivitet.
Kylskåpet lämnar ett ekande ljud efter sig då man öppnar och inget värst blir det till middag då jag inte har något direkt att göra middag av.
Sopgubben skulle komma denna dag så jag hade bett Patrik att dra ner soptunnan så vi fick den tömd vilket har hänt att man glömmer någon gång ibland. 
Jag hade en tid hos Elin inne i Norrköping igen till klockan 09.00 och jag åkte som vanligt dit igen. Vi pratade vidare om de saker vi brukar men mötet blev inte lika långt denna gång men det behövdes inte kändes det som då just för dagen kommit igenom det viktigaste. Jag fick order om att ifrågasätta vissa saker som jag undrade över med Charles som är min arbetsförmedlare. 

Jag ringde till Ullis och frågade om hon var upptagen idag eller om hon ville hjälpa mig att handla när jag åkte ifrån staden. Hon hade inget för sig så hon ställde upp som hon brukar. 
Vi tog sikte mot först Fix, där vi köpte en rullare som jag sökt halva sörping runt efter. Vi gick vidare till dollarstore där jag köpte mestadels nya skurmedel vilket jag ofta gör av någon "konstig" anledning. Vi lämnade den affären för att besöka apoteket, då Ullis denna gång behövde mediciner. Sist men inte minst så hamnade vi på Willys. Johanna slutade skapligt i skolan så hon fick komma dit och möta upp för att hjälpa till med handlingen. Som vanligt på Willys så möter man väldigt goda vänner som man måste stanna och prata med en aning vilket vi gjorde. 
Det blev en rejäl handling denna gång vilket innebär en hel kundvagn igen. 
Eftersom Johanna dök upp så behövde jag inte Ullis hjälp hela tiden såsom att packa ur bilen och bära in det hemma. Jag frågade om hon ville att jag skjutsade hem henne och det var vad hon nu önskade då det hade dragit ur på tiden ganska ordentligt. 

Jag tackar så hemskt mycket för hjälpen och åkte sedan hem efter ha skjutsat hem henne igen.
Johanna lämnades vid Apa-traktorn så hon fick med sig den hem och jag åkte hem. När hon kom hem så fick hon bära in varorna, vilket hon gjorde och jag behövde inte göra mer just nu utan fick lägga mig ett tag, jag var nu helt slut så jag hade ingen ork alls kvar.

Hundarna var som galningar när jag kom hem och det var enkelt fixat att få dem att lugna ner sig. Jag lade mig på soffan och vips!!! <3



Winston var snabb upp till matte för mys och jag var så jäkla trött så jag mådde dåligt


Ebba var ännu snabbare än Winston för hon hade redan tagit sin plats bakom min rumpa. Alice hade parkerat bredvid soffan där jag skulle ligga...straxt så sov vi hela bunten <3

Under kvällen blev det inte så värst mycket mer gjort, jag hade städat det värsta redan och hade nu inte lika bråttom och tur var ju det......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar