Summa sidvisningar

torsdag 14 maj 2015

Var min egen fastighetsskötare....

Nu har onsdagen den 6:e maj kommit....

Denna kväll ska jag ha en aning annorlunda besök, det kommer en familj som jag inte känner som jag ska hjälpa med det de önskar :)...nog om det.

Jag fick ett litet avbrott i mitt städande då Patrik ringde hem och påminde mig att jag skulle beställa nya filter till våran pool vilket jag gjorde omgående då. Jag beställde 4 st så nu finns det ett tag framöver. Jag fortsatte sedan att städa vilket blev hela nedre våningen av huset och gissa om jag var nöjd över hur fint det var :).
Jag hade haft problem med att komma i form till att rör på mig så jag tog mig an de vanliga dansstegen och shakade loss så jag kom i form att kunna göra annat och i detta fallet att städa. 

När jag var klar med städandet så kände jag att det var väl dax att bli lite fastighetsskötare...
Jag var nu så förbannade trött på att vänta på att gubben skulle ta hand om det jag bett om så länge nu så jag gav mig an skiten själv i stället...

Jag hade bett Kalle om hjälp med duschblandaren då det inte hänt speciellt mycket från gubbens sida utan han har sagt att jag måste få fram kvittot på duschen för att kunna ta reda på vilken blandare vi har för att kunna fixa den. Som den har varit länge så har man antingen fått svinkallt eller vrålhett vatten så det har varit hopplöst att duscha och det gör mig galen!

Sista rönet var att jag skulle be Patrik att dra fram duschen för att fota blandaren så jag kunde skicka en bild så att någon hantverkare eller lager kunde hjälpa till men det hände aldrig det heller så jag drog till slut fram duschen själv så jag fick min bild som jag skulle skicka till Kalle.

När jag var klar med detta och fått tillbaka kabinen så fortsatte jag...


Det blev att städa här bakom kan jag lova! Usch!


Här ska jag nu fixa det nästa projektet...byte av plugg i hndfatet...


Nu har jag fått bort skiten och gjort rent alla saker som ska fortsätta att användas,,,,


Nu har jag fått dit avloppet en behöver lite hjälp att dra åt då jag inte får det 100 tätt, saknar verktyg..


Nya pluggen på plats...
JAg bytte även ut det gamla toalocket och satte dit det nya jag köpte i Västervik när vi firade Valborg...


Eftermiddagen fortsatte med att kirra dragonbiffar....


Middagen serveras och den var inte alls du kan jag lova ...


Kan ju inte säga annat än att det ser lite hemtrevligt ut :)


Naturligtvis så fanns det en liten kille här hemma som väntade på att vi skulle mysa lite ...

Jag beställde om den nya dagen på dansen som jag upptäckte att jag hade beställt fel dag, jag hade sådan tur att jag lyckades knipa den sista platsen på den dagen jag önskade.

Patrik städade tomten och klippte årets första gräs på tomten hemma :).... Nu är det verkligen vår <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar