Summa sidvisningar

tisdag 19 maj 2015

Fotbehandling, riktigt lyxigt :)

Goddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Igår kväll/natt efter att vi hade bubblat i poolen så tog jag mig lite tid för mig själv. Jag köpte lite grejer till mina fötter när vi var i Ullared som jag hade behövt för väldigt länge sedan. Jag tror jag har världens sämsta fötter!
Jag slarvar verkligen jätte mycket med mina fötter och har alltid besvär också.

Jag har förhårdnader så man behöver en slipmaskin, liktornar som gör vansinnigt ont både nu och då, jag blir gärna skinnflådd på mina tår och har verkligen enorma besvär men jag slarvar ändå. Jag kan inte ha nylonstrumpor på mig mer än en gång då förhårdnaderna har slitit sönder dem efter en gång...

Jag har nu blängt på lite redskap sedan lång tid tillbaka men nu tog jag tillfället i akt och införskaffade mig lite grejer. Jag provade rakbladet (vilket var smidigare än grillkniven) och även fotslipen  (som var smidigare än slipmusen ;)) och tog mig an mina fötter inatt. 

Herre min ge så sköna fötter jag har nu!!! Jag var lite rädd att jag skulle bli öm och så som jag blivit tidigare men jag tog inte precis allt utan får göra en behandling om en snar framtid igen. Jag hade inte förväntat mig så som mina fötter blev på en gång utan trodde nog jag skulle få kämpa som fasiken. 

Jag köpte även en kinesgrej som jag ska prova vid senare tillfälle...men så här långt är jag riktigt nöjd och kommer kunna använda nylonstrumpor ed en gång...jag blev som en barnstjärt på fötterna ;)

Rekommenderar varmt <3  


Slipmaskinen på batteri. 


Rakblad som funkar som osthyveln ungefär..


Nog hyvlades det bort en del....


Denna ska jag prova vid ett senare tillfälle :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar