Summa sidvisningar

måndag 18 maj 2015

Besök med 4 extra hundar bor in sig.....

Lördagen den 9:e maj har kommit .....

Detta var en dag som var väntad ganska länge. David skulle komma denna dag med sin lilla liga. Han kommer ifrån Örebro och skall medverka på vårt MH som jag har anordnat. David är en god bekant sedan ca 3 år tillbaka som jag kontaktade via blocket då han hade en hane som jag tyckte var passande för min Cocotjej. Pojken hette Rasmus och han blev senare mina 2 kullars fader och vi har haft ett gott samarbete och har fortfarande. Tyvärr var olyckan framme i samband med den andra kullen och Rasmus insjuknade snabbt och det bar sig inte väl utan han fick göra änglarna sällskap i en ny tid. Av denna anledning så har nu David en valp från min andra kull då hans förlust var stor. Den lilla tjej han förbarmade sig över och som nu delar hans liv hette hos mig Bimbo och nu mer Whoopie och är en riktigt frisk fläkt, en urgo liten  pappa tjej.

Dagen som hans lilla familj kom hit var en dag efter borgen för oss och jag var lite trött men inte jätte farligt om man jämför med vad det normalt är. David kom under förmiddagen och hade 3 rottisar och en dvärgpincher med sig.
Vi blandade aldrig ihop våra hundar denna gång då han endast skulle stanna ett dygn och det var ett MH som väntade.

Vi pratade och skrattade, diskuterade hundar osv osv, vi har ju ett enormt gemensamt intresse om jag säger så. hundar är en stor del av våra liv och vi är nog ganska blödiga båda två.

Allt gick som handen i handsken och vi bunkrade in våra hundar på hundgårdarna och någon/några på tomten i omgångar. Nedan följer några bilder på våra goa...



Från vänster...Bolle, Whoopie, Ebba och Alice.


Denna lilla rivjärnsbrud är lilla Mimmi


Försöket att få bra bilder på Whoopie gick väl sådär men hon är lika go i alla fall <3



När man väl lyckades att ta ett bra kort så är hon riktigt fin :)

Efter en stunds lek och gos så tog jag fram vattenslangen och duschade Ebba och Alice, därefter erbjöd jag Whoppie en dusch och David tackade glatt ja. Jag tog henne som jag tar de andra och det funkade riktigt bra även om hon tyckte det var lite läskigt...när det var duschade och fina så klippte jag allas klor så alla 3 som skulle på MH var nu riktigt rena och snygga <3

Efter jag hade vilat en stund och David hade haft sina babes ute på gården samt tagit någon promenad så fixade jag till en helt vegetarisk gratäng och till det så grillade Patrik fläskytterfilé. Det blev några korvar och även lite sås och dressingar. Maten var riktigt god men det var andra saker som var extremt påfrestande....FLUGOR!!!! :(


Att behöva ha det så här är ta mig fan inte okey, jag blir galen och jag skäms ihjäl!!! Jag skulle kunna gråta blod när det är så här och det är bara början på Maj ännu!

Ja ungefär så här hade vi vår lördag, dagen före vårt MH....
det var en riktigt trevlig dag med den blev för mig otroligt sen och jag kunde under natten inte sova utan vaknade i ett så totalt sov jag vara 3,5 timma då jag var tvungen att kliva upp tidigt som tusan för att kunna komma igång med kroppen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar