Summa sidvisningar

tisdag 19 maj 2015

En ovanlig dag...

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu har kvällen kommit även denna dag och jag är ganska nöjd med dagen trots att jag inte aktiverat ihjäl mig. Dagen har varit ganska lugn och jag har lyckts blogga ifatt några dagar och även gårdagen så jag inte kommer ännu längre efter ännu en gång. 
Jag har tagit hand om ganska mycket av de saker som råkade följa med hem från Ullared vilka jag har fotat så även ni som är lite nyfikna över vad jag handlar ska få tillfälle att se. Jag har dock inte fotat några av kläderna och de har jag heller inte tagit hand om än då jag har flera påsar som står och ser ut på sovrummet. Allt som såg ut som ett hel*** på nedre våningen är i alla fall på sin plats, skåpet i köket bredvid kylen är rensat och i ordning, även ena lådan i köket där jag har alla hundpinnar och rengöring för så och så vidare är snyggt, skåpet i groventrén där jag har hundprylar och shampo och sådana grejer är också snyggt. 

Jag hade ett helsike att komma i form idag och jag antar att det beror på att jag glömde mina mediciner igår kväll  vilket var klantigt. Jag drog igång stereon igen och dansade min rygg vilket verkar vara det enda som fungerar bra och för snabbaste resultat. Jag har även gått igenom en del papper som jag var tvungen att ta hand om.

Jag kan nog säga att ett antal koppar kaffe har gått åt idag. Vi har förövrigt haft en ganska lugn dag idag med. 
Måste säga att det känns lite konstigt det står mig inte riktigt uppe i halsen med sysslor just för tillfället. 
Jag har även idag pratat med Petra om att vi skall komma till Hallsberg på ett besök i helgen och det blir bara över dagen även om vi hade som förslag att stanna över natten och ta med oss husvagnen men de t var ju Eurovision på lördag så vi avsäger oss ett besök just den dagen och tar det en annan dag..en dag när vi kan umgås lite mer :)

Just nu fick jag ordtorka på vad jag mer har gjort vilket i stort sett aldrig händer...
Nedan följer några bilder från dagen av Ullares-shoppingen...


Denna lilla lanterna har redan sin plats bestämd trots att platsen där den ska vara inte ännu är byggd...kalla mig tokig, det är helt okey..


Lite annat smått och gott som ska pryda mitt hem..


Även här är lite plock av alla möjliga slag som kommer att vara väl till pass då just tillhörande tillfälle dyker upp..


Ett lager till babesen har fyllt på såklart..


Gissa om de gillar de som finns på bordet ;) ...de fjäskar ganska bra hela högen om jag ska vara ärlig ;)


En något blandad kompott av det mesta...igen


Senare blev det även lite middag, tyvärr saknades gubben då han jobbade över så Johanna och jag fick äta själva idag..


Det blev sprödbakade torskfiléer ...


Potatis och kall sås...


och som pricken över det så tänder lite ljus för mysfaktorn såklart :)

När gubben senare kom hem så blev han glad över middagsvalet, han käkade och var nöjd..

Nu medans jag skriver just detta inlägg så har gubben somnat i väntan på att vi skulle se ett avsnitt av Ack Värmland som vi har missat det mesta av. Vi båda tycker att den verkar vara ganska rolig så vi ska väl göra ett frest att se den serien även om vi får göra det på de tider och tillfällen som passar just oss...

Avslutar nu för denna gång, kanske har jag glömt något men då tar jag det senare, nu får jag se om gubben vill se på tv annars återkommer jag nog med inlägg från tidigare tillfällen från förra veckan ;)

Önskar alla en riktigt trevlig kväll, så syns vi vidare snart igen <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar