Summa sidvisningar

fredag 1 maj 2015

En grön första Maj....

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Eftersom jag inte har varit i takt alls med vad som varit och jag aldrig hinner ifatt så gör jag ett färskt inlägg denna gång, vi är nu på ny månad och jag ska försöka att hålla uppdateringarna utan att halka allt för långt efter igen...det blir så himla jobbigt. självklart så kommer jag att skriva ifatt det som även har varit men det gör jag när jag har tid.

Nu är det Fredag morgon igen och jag sitter ensam vaken i förtältet som så ofta. Det är så skönt att få vara ifred så dax. Vaknade tidigt men bad Patrik meddela tiden när han vaknade av kramp tidigare. Klockan var då 04.56...

Jag hade då redan legat och kelat med Ebba och Alice som gjorde mig sällskap i sängen på ena sidan och Patrik på andra. Alice valde under natten att byta partner till Patrik och gissa om han var förvånad men förklaringen är enkel. Jag hade lagt ut en filt som hundarna kunde ligga på på min sida då den lilla donnan löper och de fäller som as men Alice är så värmekänslig så hon var tvungen att byta sida ändå. Så var det med de rentvättade sängkläderna :P men men ...tvättmaskinen står ju kvar där hemma så jag kör väl ett nytt varv igen sedan.

Jag klev upp då 04.56 för att jag led lite med att Ebba och Alice tyckte det var varmt så vi gick ut i förtältet där det var mycket svalare. Vi är nu fortfarande här och de ligger i sina burar med men med öppna dörrar. Jag måste säga att de är helt underbara att ha med sig inget besvär alls <3. Så allt arbete med mitt farande och invänjning i husvagnen som kanske andra har skrattat åt har betalat sig bra. Visst vaktar de och kanske skäller om det går förbi någon nära eller med en hund men det är väl typ allt de tystnar snart nog.
Jag tog en sväng själv upp till servicehuset för att det var lite kris och återvände direkt till husvagnen efter det. Tog först Alice på en morgon sväng där hon i lugn och ro fick strosa runt och nosa i lugn och ro och när hon var klar s fick Ebba samma möjlighet.

När väl hundarna var klara så fick jag åter gå till servicehuset efter vatten eftersom Patrik inte hämtat det som han skulle. Jag var tvungen att ha till hundarna och även till morgonkaffet såklart.

Jag är nu redan inne på 4:e koppen och jag tror jag behöver det för jag har inte sovit värst och inte heller bra så jag kurerar mig med en jäkla massa kaffe.

Jag har plockat fram dator och telefonen och kopplat upp mig. Spotify är igång såklart....
Det här är det som jag uppskattar mest med de gånger vi campar...mina lugna ensamma stunder på morgonen...innan alla vaknar. Denna gång hann jag inte så värst kan jag erkänna. Jag har nu fått återuppta detta inlägg redan en gång och har nu en jäkla massa surrande runt omkring då alla är vakna och far omkring överallt...asjobbigt...

Jag hade tänkt mig lång tid ensam och hoppats på att de andra började röra på sig vid 9 tiden men tyvärr så lagom när jag satt mig för att skriva så kom Johanna först och strax därefter Pia. Vi snackade en del och min förmåga att koncentrera mig är inte där den ska riktigt. Även Patrik vaknade men försvann till servicehuset han med och blev kvar ett tag för att sedan återgå till sängen igen :)

Jag hade tänkt skriva detta nu och sedan ta ifatt så mycket som möjligt men det verkar lönlöst tyvärr så jag får väl se om jag får någon lucka någonstans...

Önskar er alla en riktigt bra dag ....kanske ses vi åter igen senare <3



En morgon vid 05.00


Nog är det fridfullt....


Skönt när det är ganska ensamt och inte en massa spring runt ekipaget ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar