Summa sidvisningar

söndag 24 maj 2015

Börjar bli irriterad...

I onsdags fick jag sms:et som fick mig att börja bli irriterad....

Jag fick ett sms där det stod med glada gubbar och hjärtan att vi kunde vara snälla och flytta på våra saker som står i Arnes ladugård. Det är 2 stora kaninburar med 9 fack i varje som inte är lättflyttade och som aldrig stått utomhus då de saknar tak och har tidigare stått i en carport. Det är även ett snöblad till gräsklipparen, en gammal cykel som skulle kunna åka till tippen, några snöskyfflar och kanske något mer.

Detta ställdes där med god tillåtelse då vi städade ladugården och var överens om att vi skulle städa, renovera på vår bekostnad i utbyte mot att få ombesörja halva ladugården med både djur och plats för förvaring. Som alla säkert vet så gjorde vi vårt åtagande i god tro och med längtan efter att kunna ha några djur där vilket det har pratats om sedan 2001 då jag jobbade här på gården och farmor levde. När vi flyttade hit 2009 så blev det verklighet...trodde vi, då vi var överens.

När all städning var klar och nya boxar var uppe till Arnes djur vilka vi alla hjälps åt med då det var vad min farbror hade behov av till sina djur vilket är ett  måste och ska gå först då det är hans verksamhet och byggnad så var man inte längre välkommen att ha djur där men med en dålig ursäkt. Självklar känner man sig både besviken och utnyttjad så klart. Vem skulle inte känna så?
De få saker som står där nu är de saker som under avtalet och vår flytt ställdes där.

Nu är saken den att de helt plötsligt inte kan stå kvar för att man ska hjälpa Arne att städa där. Det är ju snällt. Tyvärr så här rakt upp och ner har jag ingen möjlighet att flytta på sakerna så jag säger att de själva får flytta dem för att sedan ställa tillbaka dem i hörnet igen. Det var inte det som var problemet utan jag får till svar att de inte kan vara kvar, denna kommunikation har jag inte heller med ägaren alltså min farbror utan med tjejen som har hästarna dvs Emelie.
Jag skulle ju kanske uppskatta om Arne själv kontaktat mig och det var problem.
Fallet är så att sakerna kan inte vara kvar för att man ska bygga där. och jag tolkar det så att om det inte helt plötsligt finns någon plats alls i ladugården så är det något annat det handlar om.

Fallet för mig är sådant att jag rakt upp och ner inte har någonstans att ställa dessa burar då de inte får bli förstörda av yttre miljö eftersom de är fullt godkänd i kaninhållnings syfte efter min uppfödning jag haft tidigare. Man kan inte "fixa" en plats från ena dagen till den andra och heller inte om man är fullbokad ett tag fram över och inte får bära på grund av skador.

Jag kan dock definitivt tycka att det ska kunna gå att lösa på någon plats i en hel ladugård och det känns som om man mycket väl har betalat med både tid, arbete och pengar för att de få sakerna skall kunna få stå där tills jag ska använda dem, men nu är tydligen inte det heller ok.

Sammanfattning
I december skaffade min brors tjej häst, efter 2 månader flyttade de in i den ladugården som vi gjorde i ordning efter att ha byggt boxar.
Nu 3 månader senare ska man åter bygga och mina saker står i vägen och måste bort. Man har inte under hela denna tid ens tagit bort den gamla ungdjursskiten i 2 boxar som är minst ett år gammalt som är kvar efter Arnes egna djur, vilket i mina ögon borde vara en självklarhet om man ställer in nya djur och bygger nytt och fint. Jag tycker då att man som hyresgäst "betalar" den snälla ägare med den hjälpen utan att ens tänka....men det är jag det.

Som sagt bedöm själva men jag känner att det handlar om andra saker, det enda som jag har kvar att göra med resterande på gården är att jag har några vedpinnar kvar i vedboden som inte hunnits eldats upp och även dessa saker i ladugården...men det ska bort.

Ingenting händer fort annars här så det får vänta att flytta mina saker tills jag har en plats och möjlighet och tid. Så jäkla bråttom är det inte för då finner man enkelt en lösning om det bara är det som är problemet....

Det som är ännu roligare i detta är när jag frågar vem som säger att sakerna inte kan vara där om det är hästägaren eller gårdsägaren får jag till svar att "VI" har pratat om det och tycker så...

Tror nog det är en av dem som har behovet...

Men tänk....det fanns ett tillfälle att försöka köra över mig...
sist var det påstående om att jag letade efter bortsprungna hundar som kanske skrämt hästarna och jag var inte ens hemma utan campade!
När jag meddelade att jag skulle ha extra hund här och att de kanske skulle skällas så ska ber man att jag ska kolla hästarna så de inte blir oroliga i "stallet"...
HALLÅÅÅÅ!
Jag äger mitt hus, min tomt, mina hundar varav den ena är 11 år och jag har hund OCH hundgårdar så att de inte rymmer och hittar på dumheter. Men nu ska de inte få skälla heller??? för hästarna kan bli oroliga!
Börjar bli jävligt trött på detta! Jag har absolut inte mot själva hästarna men börjar bli irriterad på det runtomkring....


Såhär var det härom dagen...men fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar